Greenguard

Evergreen

Trådstartare
Ni som använder en sådan till er häst:
Hur SJUTTON ska den sitta? :confused: :o
Fattar inte det där med plast"flärpen" som ska sitta runt nosgrimman.
HUR?

Förklaring tack, (gärna bild också :angel: )

Sv: Greenguard

En sån här?
53008.jpg

Fler frågor...

Hur vet man att Greenguarden är i rätt storlek?
Vad har ni för storlek i era/vs. Hästen?
Köpte en i Ponny & hästen är Cponny, men jag undrar om den kanske är lite liten? :crazy:
Det blev nästan så jag fick "trycka" i mulen.

Hilfe!

Jag tror att plast flärpen är nån slags säkerhets-grej ifall att de skulle fastna med den någonstans. Har fått för mig det i alla fall. Kan ha fel.
Du ska inte behöva trycka i mulen, då är den för liten. Den ska sitta lagom runt mulen fast ganska tight nere vid mulen för att fylla sin funktion. Grimman bör också passa bra och inte vara för stor för det ger mer svängrum om de försöker kringå "mathindret". Tyvärr får våran ponny lätt skav av kanterna på de öppningar den har när han trycker näsan i backen för att komma åt mera gräs. Fast det går att fila till lite. Har man inte en ponny som är expert på att ta av sig grimman eller trycka ut mulen i den glipa som blir, så fungerar den bra.

"Har man inte en ponny som är expert på att ta av sig grimman eller trycka ut mulen i den glipa som blir, så fungerar den bra."

Hi hi. Jo det håller jag med om. Min fungerade bra första året. Nu har hon dock lärt sig att komma åt gräset på sidorna.. *suck*
Plus att den för närvarande ligger nånstans i höggräset i hagen.. Bara ge sig ut å söka. Igen. Skrotponny ;)

Vi har en på våran D-ponny som innan svällde bara hon såg ett grässtrå :angel: Fick alltid kommentaren att hon var tjock osv..
Nu har vi köpt precis en sån, den funkar KANON! Nu kan hon vara ute längre tid och istället kan vi ge henne mer kvällshö (står inne på natten) och lite mer kraftfoder.
Den kostar runt 500:- rena rånet men vad gör man inte :smirk:
Hon har kliat av sig den ett par gången men sen spände vi grimman och sen dess har den suttit.
Den sitter kanske ca 1-2 cm från mulen...
Funderar på att skaffa?

Tror du ska ha en större om du måste trycka i mulen.
Hästen ska ju kunna röra mulen, tugga ordentligt osv.

Jo, införskaffade en sådan igår till gammelponnyn som fått fång!
Eftersom det bara står 2 hästar i stallet så har vi inga små, extremt nedbetade hagar han kan gå i, så jag tänkte att GreenGuarden kan vara en bra lösning :idea:
Den senaste tiden har han stått i en liten provosorisk jordhage på dagarna, men där trivs han inte :angel: Har rymt flera gångar trots 3 eltrådar med ström.

Ponnystorleken var nog lite liten, Päronen är i stan just nu och byter mot en större.
Ja, 500 för en "plastbit" är inte precis billigt :crazy: Men som du sa: Vad gör man inte...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
424
Senast: MiniLi
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 400
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • WE-tråden