Greenguard

MoQ

Trådstartare
Köpte en ny greenguard och började använda den i lördags,då min ena häst ev har haft ett lätt fånganfall.
När jag kom ner igår hade plasten spruckit på ett ställe!
Fler som har erfarenhet av dessa och vet om hållbarheten är så dålig?
Den kostade ju ändå 450:- och ska väl hålla mer än 2 dygn tycker man!
Annars har den faktiskt fungerat riktigt bra,förutom att hon inte lärt sig att få i sig någon mat,så hon får gå in i sin sjukhage och äte hö 2ggr/dag!

Sv: Greenguard

Min gick också sönder efter bara någon dag och då går min häst inte ens ute dygnet runt än:mad: Men jag åkte tillbaka med den där jag köpte den och fick en ny istället, som sagt dom ska väl hålla över hela säsongen iaf.

Ska köra och lämna tillbaks den!
Har era hästar lärt sig att äta något med den?

Min häst hade inga som helst problem att äta med Greenguard - hon lyckades skjuta den till sidan hur lätt som helst hur jag än bar mig åt och hon åt glatt.
Jag köpte en betesbegränsare från Globus istället, den modellen ser ut som en grimma med munkorg och i botten på munkorgen finns ett runt hål. Den fungerade, och den satt där den satt. Dessutom var den betydligt mycket billigare än Greenguard.

Immer

Min är också den modellen som ser ut som en grimma med en korg längst ner och me ett runt hål i den. Men hon har lärt sig att äta bra med den, det är svårare med kortare gräs och hon tjura i många dagar innan hon kom på knepet:p Men nu funkar det bra eftersom hon alltid har den på när hon får komma ut på gräs, är en fånghäst.

Kanske ska prova en sådan istället!
Just nu går hon utan i en hårt nedbetad hage och får extra hö!

Hejdu! Min granne köpte en greenguard till sin miniponny och den gick sönder redan efter någon dag. Den lille hade gnagt upp ett större hål vilket resulterade i att han åt gräs obehindrat.

Hej!
Jag fick lämna tillbaks den och fick pengarna tillbaks!
Nu går hon i en nerbetad hage med sin kompis och slipper munkorgen ,vilket damen uppskattar!

Det låter som ett trevligare alternativ. Skönt att "argan" mår bättre!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 898
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 164
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Jag har hamnat i en väldigt akut situation som jag måste göra någonting åt snabbt, helst igår. Det är så att jag har min häst... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
15 633
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 009
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka