Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka favoriter har ni? Bomba med alla tips ni har. Har ni erfarenhet av Korfu, Lefkas, Zakynthos?
Det är ganska typiskt för oktober. Oftast fint men det kan också komma störtskurar - ju fler desto längre in i månaden man kommer.Lånar tråden lite och frågar hur ni upplevt vädret på grekiska öar (och vilka) i oktober?
Har varit på Rhodos en gång i början av oktober. Av 12 dagar semester var det 10 dagar med 20-25 grader både i vattnet och på land, samt två dagar med rejäla åskskurar. Så helt ok för oss som var där en längre period. Var några ungdomar som var där 4 dagar, varav två regnade bort.
Tack. Söker något för lite äldre, lugnt. Nära strand och hyffsat nära centrum. Ej lång busstransfer gärna max 30 min. Ej där det krävs båt till ön. Inte viktigt med mycket sevärdheter, för mest intresserad av sol och bad denna gång.Beskriv gärna vad du vill ha på din semester, strandtyp, storlek på by/stad, sevärdheter etc så kommer du nog få flera tips![]()
Hur va Kefalonia?Har varit på Lefkas men det var 20 år sedan
Efter det har jag varit på Kefalonia, Karpathos, Samos 2ggr, Ammoudia, Naxos och Kalymnos.
Tack. Söker något för lite äldre, lugnt. Nära strand och hyffsat nära centrum. Ej lång busstransfer gärna max 30 min. Ej där det krävs båt till ön. Inte viktigt med mycket sevärdheter, för mest intresserad av sol och bad denna gång.
Kefalonia är mkt vackert!Tack. Söker något för lite äldre, lugnt. Nära strand och hyffsat nära centrum. Ej lång busstransfer gärna max 30 min. Ej där det krävs båt till ön. Inte viktigt med mycket sevärdheter, för mest intresserad av sol och bad denna gång.
Oftast väldigt fint. Havet är inte helt uppvärmt i juni men i september är det en dröm. Mot slutet av september kan det vara lite ostadigare. Då gäller att det är säkrare ju längre söderut man är.Hur är vädret typ första veckan i juni alt. september?
Om ni inte har åkt iväg ännu så kan jag rekommendera att åka runt lite på ön. Vi var i Assos i några dagar, väldigt gullig by (när vi var där då för några år sedan iaf). Faktiskt det bästa stället vi var på under veckorna vi åkte runt på Kefalonia och Zakynthos.Tack för alla tips. Det blev Kefalonia och Lassi.