Gren med bara trav.

attempt

Trådstartare
Jag hörde talas om en gren i western som man bara visar upp hästen i skritt och trav. Någon liknande pleusure. Någon som vet vad dne heter?

Sv: Gren med bara trav.

Hej
det brukar kallas Pleasure Walk Trot!
Finns med på träningstävlingar och d-tävlingar.
Det är ingen "riktig" gren som finns med i regelboken, men brukar ändå finnas på denna klubbtävlingsnivå för att stimulera nybörjarna att komma med på tävlingarna.'

Har även sett Western Riding Walk Trot
samt Trail Walk Trot.

Jag funderar på att vara med i det som första tävlingar. Jag har en fd travare som har lite problem med galoppen, men har en underbar trav. :)

alltså
grenarna skiljer sig bara i ett avseende från de "riktiga" grenarna,
( Western Riding, Trail, Pleasure) och det är att det inte finns galopp med i mönstrena el utförandet, så om du har en regelbok( annars rekommenderar jag att du köper den via din klubb) så finns grenarna utförligt beskrivna i den.
eller kolla på www.wras.se
;)

Rebeccah skrev:
Kanske någon som vet en bra sida som man kan läsa om den "grenen"? :p

Precis som någon skrev tidigare - det är ju helt vanlig pleasure, fast utan galopp. Ingen annan skillnad alltså! :)

Vi brukar ha trail, pleasure, western riding och western horsemanship som walk-trot klasser på våra träningstävlingar....:D

/Carina :eek:

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 267
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 578
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka