grepp till 500d

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Monna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 688
M

Monna

Har precis köpt en Canon 500d och undrar på om jag 'tjänar' något på att ha ett batterigrepp på den eller om jag ska nöja mig med att ha bara batterier istället, men jag tänkte om det blir några fördelar, (snabbare bildtagning? etc)

snabba svar önskar :-)

Monna

Sv: grepp till 500d

Den största fördelen är att det blir lättare att hålla kameran stadigt om du ofta tar stående bilder. En annan stor fördel är att kameran blir tyngre, och därmed stabilare. Men att kameran blir större och klumpigare är förstås en nackdel när man ska bära med sig kameran.

I övrigt kommer kameran fungera precis som vanligt, så jag tycker att du kan vänta med att köpa ett extra grepp tills du lärt känna kameran och märker vad du behöver. Det kanske är bättre att spara pengarna till något annat tillbehör.

Största fördelen i min mening är vertikalavtryckaren.

och att kamerahuset blir större, skönare att hålla i. du behöver ju inte ladda det med dubbla batterier så det måste inte bli så mycket tyngre...

om du som jag kände att det krampade i lillfingret av att hålla emot kameran, så köpt det (kommer nog inte hända med originalobjektivet då det är en riktig flugviktare. men köp ett sigma 50mm/1.4 och det kommer börja göra ont. ett halvt kilo glas... )

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 963
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 893
Senast: Derivata
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 704
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 381
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka