Griffin haflinger/cob dressyr *bilder*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mahogny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 987
M

Mahogny

Hej! Nu så har jag fått lite bilder på sadlen. Jag lägger ut dem här så kanske ni kan bedömma om den skulle kunna passa.
Häst:
DSC00210-1.jpg

DSC00926.jpg

DSC02957.jpg

Sv: Griffin haflinger/cob dressyr *bilder*

sadlen1.jpg

sadlen.jpg

Tycker nästan den ser lite smal ut? men det är nog mest beroende på vinkeln. Hon var iaf säker på att den var x-vid. Men jag är lite bekymrad över om min häst får plats med manken. Jag kan inte testa sadlen innan köp. Men om jag köper den och den inte skulle passa kan man ju alltid sälja.

Skulle även vilja ha tips på någon bra dressyr gjord som hjälper att "hålla tillbaka" sadlen då hennes tjockis mage gärna drar fram alla sorters gjordar/sadlar mm. Helst så billig som möjligt så klart. Nu när hästen ska bo lite finare (ska flytta) så kostar det ju betydlig mer i månaden. Så jag har inte överdrivet med pengar..:angel:

har du ridit i en sådan sadel, jag har provat skritta i en o det var fruktansvärt!
men om du gillar den kan du ju enkelt byta koppjärn, så vidden är nog inga större probs

Nej jag har ju aldrig det.. har hört bra om griffin men det kanske mer är allround modellerna. Det går inte att byta järn då denna är en äldre modell. Men tack för svar.

Jag tycker den ser för bred ut...
Jag har en exakt likadan och den är SUPERSKÖN att rida i, så smaken är som baken.

okej..:) får väl ta och testa. Lite rädd för att få stol sits i den bara.
För bred gör inte så värst mycket. Min häst har mycket muskler.. men fortfarande mer att bygga. Tänkte att jag ev. kunde ha fårskinnspadd så länge.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023