Griffin haflinger/cob dressyr

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mahogny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 617
M

Mahogny

Hej! Jag undrar vad ni tror om den sadeln på denna hästen.
DSC00210.jpg

DSC02957.jpg

Fort i nästan inlägg.

Sv: Griffin haflinger/cob dressyr

Bilderna är inte det bästa men. Anledningen till att jag är osäker är att jag hade en maxam allround innan. I vintras när hon inte var så musklad och tjock..:o
DSC01130.jpg

Okej denna bilden var med dålig men tanken var att visa att den var för bred. Trotts fårskinnspadd var det bara 2 fingras mellanrum när jag satt på. Den gnuggade lite vid manken tror jag. Kommer inte ihåg riktigt det var länge sedan jag hade sadlen.
DSC01276.jpg

DSC01233.jpg

Den är nog lika bred om inte bredare. Men Griffin kanske är annorlunda? Dressyren speciellt.
Så tror ni en en griffin dressyr x-vid kan passa? Den jag tänker på att köpa är av äldre modell så den har ej utbytbara järn.
Extremt tacksam för svar:angel:
Förlåt för alla stavfel.

Det finns risk att sadeln inte ger tillräcklig mankfrihet men jag skulle absolut prova.

Griffin haflinger Cob finns ju i vid också, inte bara x-vid. :)

Hade en sån till min runda travare med låg, rund manke och det var precis så att det gick, två fingrar fick jag mellan sadel och manke. Din häst har betydligt mer manske så jag är tveksam till om det kan gå, men prova kan du alltid göra.

Jag har en sådan som ligger perfekt på denna häst, X-vid i bommen:

21739861.jpg

Har tyvärr ingen ryggbild.. Men det är ju alltid svårt att säga.. Sadlar är en hel djungel..

Tack för alla svar..:)
Jo hon är både bred och har manke. Ingen bra kombination. Har letat sadel i 1 år nu. Hittar ju aldrig något. Har ni några tips? Ska helst inte kosta hur mycket som helst. Letar i prisklassen som ligger runt 2000-4000:- letar gärna beg. känner en bra sadelmakare som gärna stoppar om och så.
Har funderat på bomlös men jag hoppar gärna litet studds och så för musklernas del. Jag har hört att man inte ens får rida lätt i en bomlös (en utan paneler) så därför har inte det blivigt aktuellt.:cry::cry: gud va trött jag är på detta.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
547
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Islaend
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Fågelobservationer
  • Somna in hemma