Griffin hoppsadel ??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Skutt123
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 835
S

Skutt123

Har funderingar på att köpa en Griffin hoppsadel . Har någon här en Griffin sadel ?? Hur är kvaliten mm ??

Sv: Griffin hoppsadel ??

Leta bland gamla trådar... Finns x antal om denna sadeln.

Finns minst 20 gamla trådar om griffin, men ja, jag har en Griffin >Flatback modell mkt gammal. Jag har fått byta sadelgjordsstroppar på den men annars är den i ganska bra skick. Jag köpte den beg för flera år sedan och har användt den mycket. Den är skön att rida i och hästarna trivs med den...
Har dessutom haft en nyare flatback (inte r.whitaekr, äldre än den men nyare än min) i bra skick, men den var flatare och hade mindre stöd än min, som är mer lik r.whitaker.
Sedan har jag haft en äldre dressyrsadel som både jag o hästen trivdes med och en haflinger/cob som jag trivdes med men som inte passade hästen. något för smal i bommen och den åkte fram på bogarna.

En kompis till mig har allrounden och jag var påväg att köpa den gamla versionen av hoppsadeln men ägaren ångrade sig.. :smirk:
Sadlarna känns höga, alltså det känns som man sitter högt upp :p De är sköna och man sitter stabilt, tycker det är en prisvärd sadel :)

En av min kompisar har en Griffin, som har några år på nacken. Kvaliten är helt klart godkänd, och efter att själv provat den måsate jag säga att den är underbar att rida i.

Jah, har haft ca 5 sy olika griffin syntet sadlar, alla har varit lika, bra och jag har tyckt om alla välsdigt mkt, :) senaste sadeln vad en hoppsadel griffin flatback, skit skön o ger ett väldigt bra stöd, + att hästarna gillar dom :D

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
408
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka