Griffin T4

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 189
T

Tilla

Skulle en Griffin T4 passa denna häst??

Är det någon som har en sådan sadel? Är ni nöjd med den?
ShowFile.aspx

Sv: Griffin T4

tycker du den hästens rygg är rak :eek: tkr den inte är rak?

Nej :rofl: Griffin är för rak för ryggen. Fast tar du bort manken så är ryggen inte så himla svängd.

TS: Du behöver en sadel med mycket mankfrihet. Skulle testat Kieffer men den blir nog för rak. Tror du behöver prof. hjälp med denna rygg.

Är ingen expert på sadlar, och av att döma det andras kommentarer antar jag att en sådan sadel inte skulle passa din häst. Jag har den till mitt varmblod med rätt hög manke och det funkar bra. Har allroundmodellen, fick med den när jag köpte hästen. Nästa inköp blir en hoppsadel. Dock tycker jag inte att vulstrena ger ett bra stöd, men det kan ju vara mina ben också...

Den har inte tillräcklig mankfrihet... Hade 2-3 fingrar när jag satt i T4:an. Och min fjorda har ju ingen manke alls i jämförelse med denna hästen.

Snackar vi om min sadel nu? Den är utprovad innan jag köpte hästen och sitter bra. Både jag och hästen trivs i den... Sorry för om jag är trög om ni inte menade min sadel...

jag har den för normal manke på min o det räcker till gott o väl, Flash har ganska mkt manke.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: Tora
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
546
Senast: warg
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka