Griffin whitaker showjumper?

r_freddy

Trådstartare
Finns det någon här som har den sadeln :confused:
Är den jätteinriktad på bara hopp :crazy: eller kan man rida vanligt i den också :confused:
Varför jag frågar är att jag har en westernsadel och har bara lust att skaffa en sadel till. En engelsk model som man både kan hoppa och rida ut med :crazy:
Har fasnat för denna sadel med tanke på färgen och att den passar hästar med rak rygg mm.
Men det kanske finns någon annan syntetsadel som är i likande färg med som passar både till hoppning och uteritt :confused:
Hoppas någon fattar vad jag menar :smirk:

Sv: Griffin whitaker showjumper?

Är också lite nyfiken på denna sadel. Skulle ha en hoppsadel att variera med min bomlösa, och ser denna som ett fullgott alternativ både ur ekonomisk och kvalitetsmässig synvinkel.
Har haft Griffin Dressyr tidigare, och var mer än nöjd med den sadeln.
Hur är denna sadeln i formen, någon som vet? Gradantal på bom?

Den fungerar nog bra att rida ut i skogen med oxå, det är ju en hoppsadel, hoppsadlar brukar man ju rida ut med oxå. Eftersom man står rätt mycket i den, hoppsadlar är ju inte gjorda att sitta mycket i. Så ska du hoppa och rida ut med den skulle den nog passa bra, men hade du tänkt rida lite dressyr i den så kanske du ska köpa någon annan.

Jag har aldrig ridit i just den modellen, dock en Griffin Dressyrsadel och den gillade jag mycket. En bra och bekväm sadel för pengarna. Låg bra på hästen som hade den, man satt bra i den och den var väldigt lättskött (bara att dra av med en trasa).

Jag vet flera som bara har hoppsadlar fast de även rider ut i skogen samt rider mycket markarbete och det är inget problem.

Så är den en sadeln som du och hästen trivs med så ser jag ingen anledning till att inte köpa den.

Jag rider alltid ut i min hoppsadel o det funkar alldeles utmärkt. Skulle inte vilja rida ut i en dressyrsadel, om inte hästen var säker!

Och jag har större problem med att hålla mig kvar i en hoppsadel, men har inga problem med att rida ut i dressyrsadel utan stigbyglar, inte ens i bocksprång...

Ingen som vet om h**ks kan beställa hem andra färger än de de ha på Griffinsadlarna i butiken :confused:
jag vet att de tillverkas även i brunt men de verkat bara ha svart hemma :(

Man kan köpa de i svart, men då måste de beställas direkt i butiken tror jag. MEN, passar de inte så får man inte lämna tillbaka de!

Går som sagt att beställa i brunt, fast då är det inget öppet köp på dem.

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
2 184
Senast: Seabaz
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 968
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 872
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 626
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka