grimma med kortare sidostycke??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare plymen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 930
P

plymen

Finns det något märke med (relativt billiga) grimmor som har kortare sidostycke än normalt?

Eller är alla lika? Min kille har storlek cob, men jag tycker den hänger väldigt långt fram på nosen. Ponnygrimmorna är väl såpass små att de inte går på honom...?

Sv: grimma med kortare sidostycke??

Det är väldigt olika på märken! Vissa ponnygrimmor kan våran dponny som annars har cob ha och vissa är åt andra hållet!

Finns det något märke med (relativt billiga) grimmor som har kortare sidostycke än normalt?

Eller är alla lika? Min kille har storlek cob, men jag tycker den hänger väldigt långt fram på nosen. Ponnygrimmorna är väl såpass små att de inte går på honom...?

Testa Ponnygrimmor som e ställbara både i nos och nack rem...har jag till min tanta som drar cob igentligen men som får samma problem som du...

Tack båda för svaren! Ska ta ocj mäta grimmorna han har och åka in till nån butik och kolla hur ponnygrimmorna är i storleken!

finns ju även sånna grimmor som har ett sånt spänne i nacken där man bara drar igenom nackremmen.... dom kan man ju ställa hur litet somhelst.

Hoppas du förstår vad jag menar hehe =)

En så kallad varmblodsgrimma (som Seabaz beskriver) skulle kunna passa.

har nån en bild på en sån? Låter ju intressant..

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Oknytt
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka