L
LilleSkutt
Vill inte tro att det,när man skrapar lite på ytan,kryper fram en lat liten
Vart har kommunikationen hund-människa tagit vägen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar när denna, idag vanliga "företeelse" damp ned bland hundfolk?
Vill inte tro att det,när man skrapar lite på ytan,kryper fram en lat liten:smirk:
Vart har kommunikationen hund-människa tagit vägen?![]()
Mötte en liten positiv 11 v Rottis tik på Ribban i somras. Joodå,det är så bra ,för då kan hon inte draInte 1:a ggn jag fått sån´t svar från en lycklig hundägare.
![]()
Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att om hunden blir ett kraftigt ryck så kan grimman åstadkomma skador i nackkotorna.
Större skada än om hunden hade haft halsband.
Hur ofta ser du hundar som kastar sig hejdlöst i dessa grimmor eller hundägare som rycker och sliter i dem?
Jämfört med hur vanligt det är att se hysteriska hundar som drar och stryper sig själva i helstryp, kedjor som sitter precis under öronen och hundägare som rycker och sliter så det rasslar i doningarna.
Dessa "grimmorna" är väl inte värre än stryphalsband, elhalsband osv?
Ja jo tjena att en hundägare går runt med ett elhalsband på hunden under promenaderna:smirk:
Vad är det för fel på stryphalsband 'osv' då?
Det är knappast fel på det som är runt halsen hunden, utan isåfall den som håller i andra ändan av kopplet!
Att fot kommendera henne (känns inte som ett alternativ, eftersom jag då för att inte förstöra tävlandet måste ha full kontakt hela tiden)