Grimma på tävlingar..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Contezza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 016
Sv: Grimma på tävlingar..

Precis min åsikt....
Binder upp hästen/ponnyn gör man i GRIMMA......
Men tyvärr så är det nästan helt omöjligt att "nå" dessa personer som inte gör det...

Jo, visst finns det folk md knäppa ideer... Själv så sätter jag aldrig fast min häst utanför trasporten.... Kan inte hästen stå stilla får man ju hålla i den... och annars så står den ju där dn ska... Man kan inte binda upp en häst i trailern väl.... Mycket dumt har man väl gjort med jag är glad att man slipper se skiten på ponnytävlingar.... hihi...
Fast jag skulle verkligen vilja veta om det är ok att lasta om hästarna utan att sätta på träns... Det hade ju varit bra och veta så att man kan besserwissa om dom klagar... hihi

man får ju inte leda runt hästen i grimma på tävlingsplatsen men i transporten får du ha grimma.

du får självklart ha en vanlig grimma i transporten, det finns inget som säger att det inte är tillåtet. dock är en vanlig syntetgrimma svårare att ha sönder än en lädergrimma om hästen skulle fastna eller få panik och rycka till.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
140
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: fio
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: QueenLilith
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
560
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår