Grimma/Skaft

Vimsan

Trådstartare
Hittde denna grimma + skaft
Tycker nog att det var en dålig lösning på en bra uppfinning :(
410204.jpg

Vad tycker ni?
Någon som har provat?

Sv: Grimma/Skaft

Det går väl lika snabbt med grimma o grimskaft?
Kanske är bra om man tar in många hästar i olika storlekar... men nä, jag tycker inte det verkar smidigt (är kanske extra gnällig ;) )

Jag föredrar oxå grimma men alla är ju olika...

Man får väl hålla i hästen :rofl: (hoppast att du fattar ironin)

Själv tycker jag den verkar okej

MercedesBenz skrev:
Varför inte om man har bråttom :D

Med en sån där konstruktion måst hästen ändå vara så välhanterad att den inte får för sig att slita sig, så då är det lika bra att vara überlat och bara ha ett snöre runt halsen. ;)

Kallades nödgrimma i min ungdom men då snodde man om grimskaftet.... Verkar lite onödigt att köpa en sån grej tycker jag :crazy:

Tassetass skrev:
så då är det lika bra att vara überlat och bara ha ett snöre runt halsen. ;)

Nej, man leder den i pannluggen (man drar ju inte, bara håller) :p Set går jättebra, såvida det inte är en väääldigt hungrig shettis och en massa gräs. Då går det inte :D

Precis min mening :D
Funderade lite till o tycker nästan det skulle vara krångligare att både ta av o på än en vanlig grimma.

Jag är också ganska skeptisk till denna uppfinning. Tor inte det är nåt jag skulle sätta mina pengar på!

Håller med om att det är en dålig lösning för en bra sak. Varför köpa när det snabbt går att göra med det egna grimskaftet.

Verkar onödigt att köpa, något liknande gör man med ett grimskaft ju.

Jag skulle aldrig köpt något sådan, däremot verkar den smidig, beroende på vilken häst den ska användas på förstås

Den enda gång jag kan tänka mig att det är vettigt är om man står i kollektivstall där hästarna leds till hagen och du inte vill riskera att din häst måste ha grimma på sig i hagen. Det fiffiga är ju att latmaskar inte ens om de vill kan släppa ut din häst i hagen med en livsfarlig grimma på sig :P
Annars brukar det finnas gott om folk som tycker att "klart hästen kan ha grimma på sig i hagen" och skiter i dina uppmaningar (en tjej som råkade ut för det i ett stall jag stod i tidigare - folk lämnade gärna grimman på av "ovana"/lathet.)

Tycker den ser bättre ut än de andra av liknande modell jag sett. Denna är ju dessutom ställbar i höjdled.
Tycker det är en bra idé, har inga klagomål. Tycker tvärtom trådskaparen (och alla andra ;) ) att det var en bra lösning på en bra idée!

om man bortser från den hemska färgen :crazy: så är det väl en smidig sak, men själv föredrar jag att lägga grimskaftet runt halsem om jag saknar grimma till pållen :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 349
Senast: Silje
·
Utrustning Det verkar vara väldigt trendigt att hänga diverse gosedjur och lyckoänglar på hästarnas grimma och träns? Hur bekvämt kan det vara för...
Svar
10
· Visningar
1 304
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 343
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka