• Körning
  • Trådstartare Trådstartare hcw246
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 726
H

hcw246

Hur ska ett grodbett sitta?
Hur jag än försöker få dit det ser det konstigt ut. Kan någon hjälpa mig?

Sv: Grodbett

Har du ingen bild på hur du har satt det. Jag kan faktiskt inte riktigt förstå hur man sätter det fel. :)
Jag ska kolla om jag har någon bild på tanten med körhuvudlaget på.
Återkommer.

Maria

Nej, jag har ingen bild. Jag har satt tränset i ringarna där kjedjan sitter och ringarna bakåt, men det ser konstigt ut. Hästen vill bara spotta ut det.

Hittade ingen vettig blild. Men det ska sitta så som du tydligen har satt det. Har du kollat så du inte satt det bak och fram. Den del som ligger i munnen ska ju bukta frammåt. Sedan så kanske det måste regleras i höjdled med sidostyckena.

Maria

finns ingen bild där.. den visas inte i tråden... lägg in bilden i denna tråd istället.. :idea:

siggerids.jpg

Så har jag satt det men det liksom tippar uppåt. De nedre ringarna hamnar på mulen. Mitt har fasta skänklar.

Hamnar ringarna på mulen eller läpparna? om bettet är för smalt så kan nedre ringen bli väl nära munnen. Hur hårt har du spänt kedjan? Skänklarna på bettet ska kunna vikas 45 grader.

Maria

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
527
Senast: CaisaCax
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 424
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din... 2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: Kajsalisa
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
453
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka