Bukefalos 28 år!

Grön starr

Texaz

Trådstartare
Någon som har egen erfarenhet?

Min mamma har nyligen fått den diagnosen och det ska ju vara ärftligt.... Hur vanligt är det att det utvecklas innan femtio års ålder? Bör jag oroa mig?:crazy:

Håller såklart på att försöker få tid för kontroll, men tänkte höra om det fanns erfarenheter här;)
 
Sv: Grön starr

Någon som har egen erfarenhet?

Min mamma har nyligen fått den diagnosen och det ska ju vara ärftligt.... Hur vanligt är det att det utvecklas innan femtio års ålder? Bör jag oroa mig?:crazy:

Håller såklart på att försöker få tid för kontroll, men tänkte höra om det fanns erfarenheter här;)

Jag har det i släkten på båda sidorna så jag frågade optikern häromveckan. Ovanligt att det kommer innan 60-70-årsåldern blev svaret.
 
Sv: Grön starr

Min mor hade glaukom redan när jag var ganska liten, gissningsvis hade hon det redan som 35-40åring. Därför är jag regelbundet kontrollerad under hela livet. Kollade senast för ca 12 år sedan och allt har hela tiden varit normalt, jag är 54 nu.
Så jag skulle inte oroa mig om jag var du.
Men be att få en rejäl kontroll, med hänvisning till din mor, så kan du förhoppningsvis koppla av sedan.
 
Sv: Grön starr

Låter lugnande! Mamma är ju trots allt 70 år, så då borde det vara lugnt ett tag till:)

Är för övrigt inget landstinget befattar sig med fick jag veta, utan det blir optiker eller privatvård....
Någon som vet hur mycket en undersökning kan tänkas kosta??
 
Sv: Grön starr

...såg att det slank med en etta för mycket i mitt svar....:)
Kollade senast för ca 2 år sedan skulle det stå...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ FÖRSÄKRING- symptom innan försäkrad Hej! Jag har en liten fundering kring min försäkring. Jag fick nyligen diagnosen anorexia. Aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 458
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 333
Senast: Fazeem
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 747
Senast: tott
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 197
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp