Grönt kort?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare salwi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 127
S

salwi

Ni som tävlar inom western har ni grönt kort och samma tävlingslicenser som i den engelska ridningen?
En fråga som dök upp här om dagen och ni kan med all säkerhet besvara den, kunde vara bra att veta inför framtiden, för engelsk ridning/tävling inte är så intressant att fundera över längre. :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grönt kort?

De licenser som man har för att tävla hopp/dressyr gäller inte när man tävlar western. Man behöver inget grönt kort.

Ska du tävla WRAS-tävlingar så löser du licens för dig och hästen hos WRAS. Det finns engångslicenser och helårs-/livstidslicens. Du behöver också vara medlem i en klubb som är ansluten till WRAS för att få tävla. Hemsida och mer info hittar du här.
På e-nivå(typ träningstävling) så behövs det inga licenser eller medlemskap.

Är ej 100 % säker på hur det är om du ska tävla för AQHA eller liknade, det får någon annan svara på.

Det lät perfekt, ska läsa på. :)
Hade mina aningar om att man inte har samma licenser inom western, men visste inte.

Det har varit prat om att införa grönt kort för youth-ryttare inom WRAS. Men om det kommer bli så eller ej vågar jag inte svara på...

Okej, bra att veta, för det ligger som sagt långt fram i tiden om vi skulle våga oss ut på någon liten tävling.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Ramona
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen... 14 15 16
Svar
304
· Visningar
21 626
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka