Grönt kort??

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare carink
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 801
C

carink

Min 10-åriga dotter vill gärna ha en foderhäst eller medryttarhäst och då vara med i hopptävlingar. Nu undrar jag, som inte kan någonting om tävlingar förutom clear round hon varit med på på sin ridskola, hur det går till med ett sådant där grönt kort. Vad är det? Måste både ryttaren och jag som förälder ha det? Måste man ha det på klubbtävlingar? Snälla kan någon berätta för mig ingående vad som gäller.
Tack på förhand!

Sv: Grönt kort??

Eget grönt kort kan man inte skaffa förrän det år man fyller 13. Innan dess måste man ha en "vuxen" (oftast förälder) med sig som har grönt kort.

Ta kontakt med din dotters ridskola, de har säkert grönt kort kurs som du kan gå. De kan också berätta vad du behöver kunna!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 105
Senast: lilsan
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 498
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 476
Senast: Edla
·
Hästmänniskan vill inte klaga men tycker det är oerhört svårt att hitta en medryttarhäst :/ vet inte hur många gånger jag läst ett inlägg om en... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 331
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka