Grönt kort

Sv: Grönt kort

Det beror på, finns det registrerat hos distrikt/klubb att man har kortet kan man betala en hundring och få ett nytt.
Finns det inte registerat någonstans kan man behöva ta om det.

Jag har också slarvat bort mitt gröna kort, eller rättare sagt -Min syster har, så jag kontakte HFK-där jag tog provet. Min gamla ridlärare sa att jag kunde ta kontakt med Hallans ridsportsförbund, så samma lär ju gälla för dig (fast i ditt län..)

Kapar tråden och slängerin en fråga... Kan man någonstans registrera att man har ett grönt kort så att man får ett nytt om man tappar bort det? Jag tog mitt -94 innan det var obligatoriskt och är int så sugen på att göra nytt prov... Eftersom jag har haft licens måste de ju egentligen indirekt fatta att man har haft kortet?

Vänd dig till ditt distrikt och tala om var och när du tog kortet. Jag tog mitt -95 och kunde få ett nytt för några år sedan utan problem.

Orkar inte starta en ny tråd så jag hänger på här i stället.
Jag tog grönt kort för ca 11-13 år sen (kommer ej ihåg vilket år) men har ingen aning om vart det är i dagsläget (kanske i nån skrubb hemma hos mor men det kan lika gärna vara helt borttappat).
Och den klubben där jag tog det finns inte längre. Vad göra?? Behöver det inte just nu men känns ju lite konstigt att ta om det sen när man är 26 år. Och jag är inte medlem i nån ridklubb nu då det inte finns nån i närheten.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: fio
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 933
Senast: Nota
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen... 14 15 16
Svar
304
· Visningar
21 625
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka