grönt kort?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare hannanilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 006
H

hannanilsson

ingår det något praktisgt prov när man tar grönt kort om det gjör det vad inne håller det då?

Sv: grönt kort?

Man får göra typ en visning av hästen för vetbesiktining, linda ett ridbandage, ett stallbandage och lasta hästen.

Jag fick visa upp hästen i alla gångarter, dvs, skritt, trav & galopp. Sedan visade jag hästen för hand (i skritt) Sedan lastade jag pållen, och så var det klart. :) Är nog olika från klubb till klubb, men det jag skrev innehåller nog de flesta klubbars prov tror jag. //Ellinor

Eftersom våran provledare hade känt och "sett" oss i flera år så behövde vi inte göra något praktiskt prov;)

Vi lindade stall-och arbetsbandage, lastade, visade hästen för hand i skritt och trav, ett ridprov (skritt, trav,galopp) och sen hade vi ett muntligt prov oxå :p

Som det ser ut idag så gäller det för alltid om man har tagit det själv. Är man så ung att föräldern tagit kortet måste man göra ett eget prov när man uppnår den ålder (tror att det fortfarande är 12)

Liknande trådar

Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
208
Senast: MattiZ
·
Tävling Hästaveln går ju framåt med individer avlade för tävling, men är jag ”gammalmodig” som tycker det känns lite fel att starta två dagar i...
Svar
13
· Visningar
1 040
Senast: Freazer
·
Fordon Jag är inne på att köpa mig en cykel, tänker en damcykel med kort för att kunna ta mig kortare sträckor. Jag bor i lägenhet med tillgång...
Svar
8
· Visningar
247
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka