Grovfoderanalys endast mineraler?

Sv: Grovfoderanalys endast mineraler?

Har läst här på forumet om att det i vissa fall, om det redan är analyserat map energi och protein, går att ringa analysföretaget och få mineralanalys gjord. De kan ha kvar av det inskickade provet.

Sv: Grovfoderanalys endast mineraler?

Jag gjorde det i höstas, då höbonden redan tagit analys på MJ och smrp. Tog dock nytt prov och skickade in, (eftersom de inte hade det gamla kvar,) plus blanketten då där jag förtydligade att det bara var mineralerna jag var intresserad av, eftersom jag redan kände till de andra värdena.

Det var inga problem alls, de ringde dock upp för att försäkra sig om att jag hade skrivit rätt på blanketten :D Kostade något mindre än en vanlig analys.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 142
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 999
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Går det att ha uppblötta höpellets i mindre mängd för att få i hästen mineraler (pulverform) och salt? Är det smakrikt så att...
Svar
1
· Visningar
316
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka