Grovfoderkostnad

cactuspower

Trådstartare
Vad kommer ni att få betala för grovfoder i år, dvs. hö/hösilage?
Om ni vet, vad har ni för analys på ert foder?

Sv: Grovfoderkostnad

jag kommer betala 2,75 kr kg, analyserat och gratis hemkört. har dock inte värdena i huvudet...

edit: det är torrt hö inte hösilage.

Om vi får av något hö kommer vi att sälja för 1.25, då får hon hämta höet själv.(pressade småbalar)
Kommer själv att ta hösilage, att bala kostar 37+moms , plastningen 65+moms / bal. Gräset är fr våran åker;)

Jag ska ha hösilagebal ute i hagen till mina men fodra med hö inne.
Får allt levererat hem till mig i augusti - september skiftet.
Får 400 kg's hösilagebal för 400 kr alltså 1 kr/kg
sen höbalar som väger kanske 17-20 kg för 17 kr/st alltså knappa kr/kg.
Sen blir det väl en 500:- för transporten. Vet inte hur mycket jag ska ha ännu , har förnärvarande 3 st hästar men vet inte om jag får hem en 4:e. Vill gärna ha allt på plats till vintern..

Vi betalade 4 kg förra hösten tror jag det var och denna kommer ju bli ännu dyrare :crazy::p

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
839
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
827
Foder & Strö Vad behöver man egentligen ge till sin häst utöver grovfoder såsom hösilage?
Svar
3
· Visningar
420
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka