Grundvaccin, hästpass och grönt kort!

K

kekkolainen

Min foderponny är inte grund vaccinerad, då ägaren tappat bort/slarvat med vaccinationen. Min fråga är, får man tävla efter första sprutan? och hur lång tid ska det gå mellan första och andra sprutan?

Ang grönt kort, får en person som är vuxen (över 18) med grönt kort "gå i god" för någon minderårig? alltså, den som tävlar (ponny, under 18) behöver inte visa upp grönt kort..?

Min foderponny har pass, men ägaren vill inte låta mig ha det pga någon anledning som jag inte vet om, och hon vill att hon ska tävlas. Jag har två år kvar på ponny, men år 2006 måste ju pass visas upp på tävlingsplatser. Skulle ni ge med passet till fodervärden om ni skulle låna ut eran häst/ ponny?
 
Sv: Grundvaccin, hästpass och grönt kort!

nej hästen måste vara fullt grundvaccinerad dvs 2 sprutor

ja, om man e under 13 tror ja de e måste man inte ha grönt kort om man har med sig en vuxen som har de

ja, om fodervärden ska tävla hästen måste ju h*n ha passet!
 
Sv: Grundvaccin, hästpass och grönt kort!

Hej!
Andra vaccinationen är minst 21 dagar och max 92 dagar efter den första, alltså tar det ca en mån att vaccinera hästen för tävling.
Tänk även på att det är minst 4 dygns tävlingskarens på sprutor.

Lycka till!
 
Sv: Grundvaccin, hästpass och grönt kort!

Kopiera hästpasset- det brukar inte vara ngt problem....
 
Sv: Grundvaccin, hästpass och grönt kort!

Nej, man måste vänta 7 dygn efter grundvaccineringen tills man får tävla.

Håller med dressyrtinna, kopiera det, det brukar räcka.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 144
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 495
Senast: Ramona
·
Tävling Jag har en sexårig new forest som jag tävlar dressyr med mot stora hästar (jag är 26). Hästen ifråga ligger precis på gränsen mellan c-...
Svar
8
· Visningar
3 477
Senast: Miljon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp