Grundvaccinering?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Annie_89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 605
A

Annie_89

Hej! Jag skulle behöva lite råd. :) Jag har ett föl på ca ett halvår och jag funderar på när han borde vaccineras första gången? är det åldergräns eller är de bara och ta de när som? Min andra häst ska vaccineras igen i Januari tror jag det var. Räcker det och ta han då också? Tack på förhand

Sv: Grundvaccinering?

Jag vaccinerar inga hästar under 3 år mot influensa. Däremot stelkramp vaccinerar jag mot första gången när de är runt 5 månader.
Jag är så gammeldags att jag anser att unghästar ska bygga upp sitt eget immunförsvar, och inte skyddas hysteriskt från början.

Sv: Grundvaccinering?

Men ingår de i grundvaccineringen då? för han ska även kastreras innan han släpps ut igen sen på våren. Hur är det med de ? kan man göra de samtidigt eller bär man vänta?

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 182
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
391
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
431
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka