Bukefalos 28 år!

Grundvaccinering?

A

Annie_89

Hej! Jag skulle behöva lite råd. :) Jag har ett föl på ca ett halvår och jag funderar på när han borde vaccineras första gången? är det åldergräns eller är de bara och ta de när som? Min andra häst ska vaccineras igen i Januari tror jag det var. Räcker det och ta han då också? Tack på förhand
 
Sv: Grundvaccinering?

Jag vaccinerar inga hästar under 3 år mot influensa. Däremot stelkramp vaccinerar jag mot första gången när de är runt 5 månader.
Jag är så gammeldags att jag anser att unghästar ska bygga upp sitt eget immunförsvar, och inte skyddas hysteriskt från början.
 
Sv: Grundvaccinering?

Men ingår de i grundvaccineringen då? för han ska även kastreras innan han släpps ut igen sen på våren. Hur är det med de ? kan man göra de samtidigt eller bär man vänta?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
870
Senast: Anna-Bella
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 370
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
Svar
17
· Visningar
1 139
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XV
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp