Jag läste den här igår och skrattade gott. https://www.arbetsvarlden.se/satir/dramaten-avbryter-uppfodning-av-manliga-genier/
Gubbslemmens tid är snart över så jag tänkte att vi kunde ta oss en minut och minnas våra gubbslem. I en blandning av allvar och gemenskap kan vi väl säga adjö till gubbslemmen och stänga dörren för deras era. Eller som min kloka mor en gång sa: "Dom dör snart, ändå". En delar med sig av det en känner för.
13 år får en telefonflåsare under några månader
14 år får regelbundna telefonsamtal av skolbekants pappa som vill umgås
14 år gråter på tunnelbanan och gubbslem reagerar genom att stoppa ner tungan i min hals
15 år åker tunnelbana och gubbslem vill köpa sex
17 år har en mattelärare som daskar på rumpan och masserar axlar
21 år är på arbetsintervju med gubbslemschef som pratar som sex och sitt hat mot feminister hela intervjun
23 år får frågan av gubbslem på stort (och MITT) jobbevent vad jag ska bli när jag är stor
23 år fyllegubbslem i styrelsen tafsar på jobbresa
29 år fotografgubbslem visar bilder på halvnakna människor, skickar sedan meddelanden om att han vill fotografera mig
23-30 skilsmässobaren på Riche. Just saying.
Hejdå gubbslem
I framtiden kommer jag att göra så som artikeln rekommenderar, stampa i marken och tala högt. Minsta överträdelse kommer att bemötas med pungspark.
Gubbslemmens tid är snart över så jag tänkte att vi kunde ta oss en minut och minnas våra gubbslem. I en blandning av allvar och gemenskap kan vi väl säga adjö till gubbslemmen och stänga dörren för deras era. Eller som min kloka mor en gång sa: "Dom dör snart, ändå". En delar med sig av det en känner för.
13 år får en telefonflåsare under några månader
14 år får regelbundna telefonsamtal av skolbekants pappa som vill umgås
14 år gråter på tunnelbanan och gubbslem reagerar genom att stoppa ner tungan i min hals
15 år åker tunnelbana och gubbslem vill köpa sex
17 år har en mattelärare som daskar på rumpan och masserar axlar
21 år är på arbetsintervju med gubbslemschef som pratar som sex och sitt hat mot feminister hela intervjun
23 år får frågan av gubbslem på stort (och MITT) jobbevent vad jag ska bli när jag är stor
23 år fyllegubbslem i styrelsen tafsar på jobbresa
29 år fotografgubbslem visar bilder på halvnakna människor, skickar sedan meddelanden om att han vill fotografera mig
23-30 skilsmässobaren på Riche. Just saying.
Hejdå gubbslem