Bukefalos 28 år!

Gula och geggiga flytningar...

Sv: Gula och geggiga flytningar...

Jag skulle ha legat på blå stjärnan och försökt få tag i dem, om jag fått samma svar där hade jag istället bokat en tid hos vet på måndag som jag hade åkt på oavsett hennes allmäntillstånd där och då.

Ringde Blå Stjärnan i Borås (kommer fortfarande inte fram i GBG) och dom tycker inte att det var ett akutfall men att det bör kollas upp typ på måndag utanför jourtider, alternativt dagtid i helgen. Hon kunde inte ge mig någon tid ikväll och varnade för att jag kan bli sittande alldeles för många timmar i Göteborg.

Jag är ändå inte nöjd.. Men ska jag bli sittande på Blå stjärnan hela natten kan jag ju lika gärna boka jourtid imorgon väl?
 
Sv: Gula och geggiga flytningar...

Jag hade ringt en annan veterinär.
Min tik hade gula flytningar, hunden var ej allmänpåverkad, ingen feber men vi skulle komma direkt.
Ringde vet på en söndag fm när jag upptäckte det.
Kl 14 var hunden opererad och klar. och då hade vi 1 ½ h restid. Hunden låg på op. bordet 15 min efter vi lämnat henne.
Enligt vetten där så är pyo inget man ska varken avvakta med eller behandla med antibiotika då hunden kan dö på kuppen och ofta får återkommande besvär. Pyo visar sig ofta efter löp.
Jag har hört så många skräckhistorier om pyo så för mig var det självklart att åka direkt.
Jag gjorde rätt för hon hade rejäl pyo och även om inte så mkt var kom ut så var det en hel del inne i livmodern.

Jag åker till Blå Stjärnan nu! Tack för att du delade med dig!
 
Sv: Gula och geggiga flytningar...

Hoppas du hinner se mitt PM, så kan det bespara dig många timmars väntetid på blå stjärnan!
Lycka till och hoppas det inte är pyo och ni får åka hem igen :)
 
Sv: Gula och geggiga flytningar...

Hoppas det går bra. Det lät ju inte alls bra med blodfläckarna du hittat.
 
Sv: Gula och geggiga flytningar...

Jag håller med om att ringa en annan vet - det har ju blivit värre i och med att hon börjar småblöda.
 
Sv: Gula och geggiga flytningar...

Hoppas du hinner se mitt PM, så kan det bespara dig många timmars väntetid på blå stjärnan!
Lycka till och hoppas det inte är pyo och ni får åka hem igen :)

Läste ditt PM i väntrummet och lustigt nog är det min standardklinik du rekommenderade ;) Hade inte alls hängt med i att dom har dygnet-runt nu så ringde dom eftersom det droppade in flertalet djur som hela tiden hamnade före mig. Min hund blev iaf undersökt av en djurvårdare (på blå stjärnan, för att bedöma hur akut det var) som inte hittade något akut, tempade igen och den låg på 38,3 som innan.

Veterinären på den andra kliniken förstod allvaret på ett sätt jag inte riktigt tyckte dom andra gjorde och förklarade även en del för mig. (Shark, du vet säkert vem det är, efternamn börjar på K) Litar iaf på honom till fullo och han tyckte att jag kunde avvakta tills imorgon, ska komma dit klockan 10. Är väl egentligen lite för orolig för att vara helt tillfreds med svaret, men honom litar jag som sagt på. Han grundade det på att eftersom hon haft flytningar idag så pyon åtminstone inte sluten därav kan man avvakta några timmar om hon fortsätter vara lika pigg och glad. Så ännu en orolig natt.

Helt i ärlighetens namn så vill jag ändå att den kliniken ska utföra operationen om det kommer på tal. Känner mig trygg när hon är i deras händer.

Även djurvårdarna på Blå stjärnan bedömde det ju inte heller som akut och dom har ju undersökt henne..
 
Sv: Gula och geggiga flytningar...

Han har rätt i det han säger, men jag förstår dig med, jag skulle inte kunna sova. Så länge hunden inte har feber så är den inte i någon livsfara, men det kan ju tyvärr vända snabbt.

Jag vet att de är duktiga på pyo där så jag skulle också litat på den vetten.
Avvakta du men håll koll på febern, kolla till henne minst en gång i natt så åker du till kliniken imorn så löser sig allt.
Jag är också helt trygg med mina djur där, hade det inte varit så långt hade jag alltid åkt dit.
Jag har varit där två ggr med riktigt akuta saker, båda gångerna har de varit snabba, duktiga och fantastiskt trevliga (tom körde min hund till skövde gratis).
Andra kliniker har jag tex fått sitta och vänta två timmar med en 5 veckors kattunge som dregglade massor, inte kunde gå och hade ingen orientering på kroppen, bara kastade sig hit och dit okontrollerat...

Dessutom tillkom det lite komplikationer med min hunds kastrering pga hennes då oupptäckta sköldkörtel problem. Jag var in tre gånger efter varav en röntgen, allt gratis. Jag ÄLSKAR den kliniken och den de samarbetar med!
 
Sv: Gula och geggiga flytningar...

Det blir inte mycket sömn inatt.. Men ska hålla koll iaf och hålla tummarna. Tänkte tempa runt 1 igen, så får jag gå upp vid 6 så blir det inte för långt uppehåll.

Ja men visst är dom bra! Har gjort i princip alla djurrelaterade besök där sedan 6 år tillbaka och är alltid lika nöjd. Att dom nu dessutom har 24-jour är nu nästintill perfektion :love:

Nä nu får det bli soffmys här, hon har ändå suttit ett par timmar i väntrum med andra hundar (extremt osäker/agressiv mot hund) och skött sig förvånadsvärt bra så nu är hon trött :) Blir lite svårare att hålla koll på eventuell hängighet förvisso.
 
Sv: Gula och geggiga flytningar...

Tempade henne nyss till 38,5. Fortfarande långt ifrån feber men ändå en ökning från resten av dagens 38,3. Liten ökning, är det normalt att hundar pendlar lite i temp? Ska kolla om nån timme igen.
 
Sv: Gula och geggiga flytningar...

Det är normalt att dom pendlar i temp - beroende på om dom är i vila eller är aktiva.
Jag har själv en hund som pendlar mycket och har 38 i vila, men 39-39,2 efter aktivitet:)
 
Sv: Gula och geggiga flytningar...

Ja hon stannade på 38,5 så misstänkte det, men oj vad tankarna snurrar på en ibland!

Var nyss inne och gjorde UL och han kunde utesluta pyo :D Är i bilen på väg hem nu så skriver bara lite snabbt här :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Anonymt nick, för detta är ändå lite pinsamt:o okej, jag har haft oskyddat sex men jag har inte klamydia, gonnoré eller mykoplasma...
2 3
Svar
41
· Visningar
15 736
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 532
Senast: Luleå
·
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 915
Senast: Yrja
·
C
Övr. Hund Min hund är väldigt röd i sina ögon :S Har sett att de kommit ut, lite gul gegga o börja kolla. Och såg att han var extrem röd i ena...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: CrazyGirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp