Bukefalos 28 år!

Guldskor ?

P

pooutinoouti

Hörde talas om guldskor idag för första gången vad är det för något som gör dem så bra ?
 
Sv: Guldskor ?

De är slitstarka, men ändå relativt lätta. De är tillverkade i ett material som heter cormant (stavning?) av Thors Trading i Västerås. De finns både som falsade och släta, med eller utan fasta broddar och grepp i olika utföranden.

Tyvärr tillverkas inte den bredare ridskon längre utan bara den smalare travskon. En del tycker att de lossnar lättare än vanligare järnskor, men normalt håller de i åtminstone 2 skoningar med normalt slitage.
 
Sv: Guldskor ?

Hur mycket dyrare är de då ? Är de billigare att sätta på guldskor än vanliga ?
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Har du någon låt du inte alls gillade först men som sedan växt till sig och blivit riktigt bra? Denna är ett jättebra exempel för mig...
Svar
10
· Visningar
808
Senast: miumiu
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 889
Senast: Habina
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 342
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp