Gummimatta på lemmen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare marina w
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 075
M

marina w

Har en värmlandsvagn -01. Den är försedd med en filtmatta på lemmen. Tycker det är helt värdelöst att göra rent. Är det någon nackdel att byta ut till gummimatta

Sv: Gummimatta på lemmen

Tror inte det är någon nackdel!
Jag har bara positiva erfarenheter av gummimatta och negativa av "filt"..
Fast det finns gummimattor som kan bli hala vid regn och liknande, ta en som är mkt "räfflad".

Ickiz skrev:
Tror inte det är någon nackdel!
Jag har bara positiva erfarenheter av gummimatta och negativa av "filt"..
Fast det finns gummimattor som kan bli hala vid regn och liknande, ta en som är mkt "räfflad".
Någon aning om vad en gummimatta i storlek passande till lemmen kan kosta??

Luckan blir nog en hel del tyngre med gummimattan. Kolla om ni kan reglera fjädern till luckan så ni inte sliter er fördärvade sen när mattan väl är bytt! Tycker också att gummi är bättre än de gamla filtvarianterna, men som sagt, kolla så fjädern pallar den extra tyngden!

för att svara på frågan, så föredrar jag gummimatta framför filtmatta.

Hihihihi:o Klä lemmen med gummi.....:o :o Tänkte inte på det!!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 314
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka