• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare NightOwl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 781
N

NightOwl

Finns det några gummiskor som man kan sätta broddar under?
Som "Easy Boots" eller nått.
Min häst tappar sin högra baksko stup i kvarten och jag vill inte rida henne utan brodd under foten när det är halt ute.

MVH/ Stefan

Sv: Gummiskor

BOA boots eller de som finns med i hööks katalogen

Sv: Gummiskor

Easyboots och Boa boots går båda att brodda. Dock måste man borra i bootsen för att fästa brodden, och jag vet inte hur bra de håller om man sedan använder dem utan brodd.
Köpte själv en Easyboot till medryttarpållen eftersom han tappade skor minst en gång varje skoperiod. Sedan jag köpte den har alla skorna suttit kvar i snart fyra skoperioder, så det verkar som om bootens blotta närvaro förebygger tappskor. Rekommenderas sålunda å det varmaste. :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Har flugtäcke till de stora men shettisarna klarar sig utan. Alla fyra är ganska obrydda kring insekter men bromsen är ju dryg. Har...
Svar
12
· Visningar
661
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 214
Senast: Reshästen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka