Gummisnodd

Badger

Trådstartare
Är det någon som har en aning om vad gummisnodd/halsförlängare heter på engelska.

När jag söker på draw reins kommer den inte upp och jag börjar fundera på om det är ett helsvenskt fenomen.

(Det är eg bara en snabbfråga för att underlätta internetsök, nyfiken. Jag använder inte en inte och känner inget behov av att börja.)

Sv: Gummisnodd

Vad halsförlängare heter vet jag inte, men draw reins/running reins är mer graman-/thiederman-tygel.

Kommer inte ihåg vad den heter, men för länge sedan, när jesus gick kortbyxor, så red jag med en halsförlängare på en skolhäst i USA, så helt svenskt är nog inte fenomenet iaf.

:)

Vad jag kan läsa mig till på en utländsk hästshops hemsida så heter det "Stretcher" eller "Neck extender".

Aha! tack så mycket! Det är nog precis vad jag behöver för fortsatt googlande.

På stretcher eller snarare neck extender hittade jag det jag sökte efter. Men kanske inte det svar jag egentligen ville ha :D

Så jag ska kolla lite på bungie och elastic draw reins också.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 382
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 988
Senast: monster1
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 946
Senast: Cissi_ma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka