Guppy och yngel?

Nera

Trådstartare
Snabb fråga bara
Det finns ju olika "sorters" guppy (tänker då olika färger), kan en hona och en hane av olika "sorter" få yngel eller måste de vara av samma sort?
 
Sv: Guppy och yngel?

De kan få barn tillsammans, men det kan bli lite hursomhelt.
Ur egen erfarenhet blir det oftast lite blaskigare färger.. eller konstiga inte lika fina blandningar (ur mitt tycke).
 
Sv: Guppy och yngel?

Det blir det oftast ändå om man parar guppy utan genetisk kunskap. "Vanlig" guppy i olika färger är samma, bara med olika färg. Tänk hårfärg hos människor.
 
Sv: Guppy och yngel?

Okej, men det är inte "farligt" att blanda olika färger då? Typ, missbildninger och liknande utan det är mer färgerna som kan bli hur som?
 
Sv: Guppy och yngel?

Ja precis. Färgerna kan bli helt annorlunda än man tror, för det är inte alltid så enkelt som att två blå guppy får blå ungar. Inavel kan det ju bli om man låter en liten grupp guppy bara para sig i all evighet, men det har inget med färgerna att göra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 233
Senast: Kakis
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: JohannaB
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
524
Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
586
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp