Guppy och yngel?

Nera

Trådstartare
Snabb fråga bara
Det finns ju olika "sorters" guppy (tänker då olika färger), kan en hona och en hane av olika "sorter" få yngel eller måste de vara av samma sort?

Sv: Guppy och yngel?

De kan få barn tillsammans, men det kan bli lite hursomhelt.
Ur egen erfarenhet blir det oftast lite blaskigare färger.. eller konstiga inte lika fina blandningar (ur mitt tycke).

Det blir det oftast ändå om man parar guppy utan genetisk kunskap. "Vanlig" guppy i olika färger är samma, bara med olika färg. Tänk hårfärg hos människor.

Okej, men det är inte "farligt" att blanda olika färger då? Typ, missbildninger och liknande utan det är mer färgerna som kan bli hur som?

Ja precis. Färgerna kan bli helt annorlunda än man tror, för det är inte alltid så enkelt som att två blå guppy får blå ungar. Inavel kan det ju bli om man låter en liten grupp guppy bara para sig i all evighet, men det har inget med färgerna att göra.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: sorbifolia
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
1 010
Senast: Lingon
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 234
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31