Bukefalos 28 år!

M

marialoovely

Hej!
Jag har en undran om vad gymkhana egentligen innebär. Har tittat lite på olika sider på nätet men tycker inte att jag förstår. Finns det någon som kort kan förklara vad det är?!
 
Okidoki, :idea:
OM du vill veta vad gymkhana är för ridsportgren är det bara att gå in på Sveriges hemsida för gymkhana, www.gymkhana.nu där står det mesta du behöver veta..Dit kan du även maila och ställa frågor osv.. :D.
Dessutom finns det en internationell hemsida www.mounted-games.org om du vill se vilka länder som är nu anslutna till sporten osv (alla länder som varit med i WM i alla fall) ;)
Dessutom kan du beställa den nya DVD eller VHSn från ridsportförbundet som handlar om vad det är och hur man börjar träna osv..den kostar runt 60kr..
Om du fortfarande inte förstår kan du PM:a mig så skall jag försöka hjälpa dig att få reda på det du vill..
Lycka till

kram
maneger :banana: :banana: :banana:
 
Hejsan!
Gymkhana är lekar till häst, det skall dock inte förväxlas med de lekar man brukar ha på ridskole avslutningar. I gymkhana rider man antingen i lag, 5 st varav en vilar i varje gren, eller i par eller individuellt. Man rider alltid på ponnys och det finns en hel massa grenar som man kan tävla ex. slalom. Som maneger skrev så finns en video att köpas från svRF, men den ska oxå finnas på alla klubbar. Hoppas att du tycker gymkhana låter kul, det skulle vara roligt att få ett lag på Öland!
//Josefin
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: Filmare UR
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
513
Senast: Empalie
·
IT & mobiler Enligt mitt antivirusprogram har jag massor av spårare från olika sidor som spårar vad jag gör på nätet, för att kunna anpassa annonser...
2
Svar
20
· Visningar
1 101
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 370
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Uppdateringstråd 29
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp