H**ks benskydd

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Är EQUI-GUARD DAMASKER från Hööks något att ha? vad har ni för benskydd? prisklass, märke mm. Fördelar nackdelar..bästa sämsta köp? vill veta så mkt som möjligt, vilka som är bäst och sämst..ska köpa fram och bak damasker tillm in nya häst, vill veta vilka som är värda att sattsa på ;)
GÄRNA BILDER :)

Senast ändrad:
Sv: H**ks benskydd

funkar inte att länka sådär, man kommer bara till förstasidan.
du får specificera lite mer så kanske nån kan hjälpa dig! :idea: :)

har alltid använt eskadron strykappor i neoprene innan - överlägset bäst tycker jag

Men köpte ett par billiga från jacson i *läder* för 150:- paret,helt ok för det priset,men hade jag haft pengar när jag akut behövde skydden hade de blivit eskadron

jag har använt Equi-Gard senskydd till min förra medryttarhäst. Använde dem vid hoppning och uteritter ca 2-3 ggr/vecka i 1,5 år och de är fortfarande i jättebra skick! kardborren fäster fortfarande och det är bara lite repor på insidan där hästen har "strukit emot..."
lätta att rengöra också, bara skölja av under vattenkranen!

mjuka och sitter bra, ingen större risk för skav etc.

rekommenderas!

edit: även om det är damaskerna du frågar om så tror jag kvaliteten bör vara samma iom att det är samma märke...

tycker dom ser bra ut men dom är så billiga, tänkte om nån hade erfarenhet av dem så jag vet om de håller efter priset eller om dom faktiskt är bra. Har nyss köpt häst och har funderat på dom skydden då ekonomin inte är den bästa just nu ;) (pga hästköpet bland annat). vill bara höra olika åsikter och vad "ni" har för skydd.

FeatherCloud skrev:
jag har använt Equi-Gard senskydd till min förra medryttarhäst. Använde dem vid hoppning och uteritter ca 2-3 ggr/vecka i 1,5 år och de är fortfarande i jättebra skick! kardborren fäster fortfarande och det är bara lite repor på insidan där hästen har "strukit emot..."
lätta att rengöra också, bara skölja av under vattenkranen!

mjuka och sitter bra, ingen större risk för skav etc.

rekommenderas!

edit: även om det är damaskerna du frågar om så tror jag kvaliteten bör vara samma iom att det är samma märke...

:bump: Vad kostade dom du köpte o var köpte du dom (h**ks?) Har fastnat för dom som kostar 169 kr paret, tänkte köpa både fram och bak damasker :)

den "bästa" bilden jag hittar på senskydden är den här: :D
benskykdd.jpg

har som sagt aldrig provat damaskerna. men har kompisar som använt deras mer stödjande benskydd (i något mjukt material) och iaf kardborren har varit väldigt bra där också. dessa skydd användes på ena hästen varje dag i närmare ett år. som stöd vid skada, så inget hårt arbete iofs, men de var i lika bra skick efteråt som innan!

edit: köpte dom jus tpå hööks, men hittar dom inte på hemsidan. var nog 2 år sen nu, kostade kanske 200:- för framskydd.

som bakskydd har jag alltid använt läderstrykkappor från börjes, även dessa är mkt bra! hade även framsensskydden i läder från Börjes, men de var för stora för min häst os kavde...:(

tack för svaret :) Ska skicka efter damaskerna så fort jag vet om sadeln passar, gör den inte de ska jag skicka efter en sadel som jag kärat ner mig i också, sen vill jag att benskydden ska ha samma färg som sadeln, man vill ju matcha ;)

Jag har inga erfarenheter av just de skydden du är ute efter, men jag har både senskydd och bakstrykkappor från Equi-guard och jag är supernöjd med båda! Kardborren är jättebra, senskydden sitter som gjutet, de är lagom hårda och dessutom är de billiga. Jag har absolut inget att klaga på!

Jag har Eskadron som ör dryga 4 år gamla . Ser inte nya ut(villka skydd gör d efter 4 år?) annars fungerar dom utmärkt! Det är i princip dom enda par skydd jag använder . Dom är sätta att sätta på o av o har en otrolig passform:)

jag har eskadron skydd fram och bak + boots i neoprene fram :] Fungerar utmärkt :P

Liknande trådar

Utrustning Jag måste tydligen ge mig på det här med att leta sadel till nya hästen. Det var många år sedan jag var tvungen att leta sadel och har...
Svar
4
· Visningar
2 095
Senast: Maoam
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 824
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns... 2
Svar
24
· Visningar
3 625
Senast: Cilva
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 700
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025