H**ks flugtäcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Crazy Deluxe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 843
Sv: H**ks flugtäcken

Jag har det ljusblå och det är egentligen rätt dåligt... Passformen är ju á la Hööks, fast det ligger ändå rätt bra på ena hästen. DOCK, så kissar han på magplattan, halsen åker ner och plastspännen för att hålla ner vikten var en värdelös idé. Så han har det bara i absoluta nödfall när bromsarna på 5-6 cm försöker kalasa på hans kors. Å andra sidan kostar de ju en femhundring så kraven kan ju inte vara sådär jättehöga.

Dock är jag jättenöjd med deras exemtäcke (hör inte hit kanske :p)

en häst i stalletet har ett sånnt och jag tycker inte om det. Jag tycker att det känns hårt och obekvämt för hästen. Dålig passform.
Tycker du ska sattsa på något av dessa täcken helt suveräna till mitt halvblod iaf :)
Bucas
eller
Horseware

Jag har ett sånt och tycker inte det är vidare bra passform, men hästen har inte klagat så det duger väl ;)

Liknande trådar

Utrustning Har klarat mig i alla är utan flugtäcken, men nu när värmen exploderat och med ljus häst så blir hon biten på. Kruxet är att hon är...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: Fibusen
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 101
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
682
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur