h**ks läder grimma - REA!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare trullslitenmedtuff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 615
T

trullslitenmedtuff

Har fått hem h**ks katalogen idag, med den följde en bilaga om att man bl.a kunde få köpa en lädergrimma i svart (?) för 89 kr.
Undrar nu om någon har sett den i verkligheten & vet hur kval& så är ?

Sv: h**ks läder grimma - REA!

Jag har inte sett den ännu men beställde den idag. Gissar att det inte är kanonkvalitet för det priset men jag chansar.

Jag köpte den igår i butik, helt klart värd 89 kr! Mjuk och fin, man behöver ju inte studera allt i detalj!

Lånar lite av tråden

Hur är storlekarna? Är X-F något som skulle gå på en kraftig nordsvensk eller är den lite i storleken?

Jag köpte 2 st sådana grimmor förra året, fast då var de bruna istf svarta och de är ganska reglerbara både i nackstycket och på undersidan av nosgrimman om du förstår vad jag menar. :p

Jag har köpt en idag, dock i storlek full. Tycker XF-grimmorna var ganska mycket större, men o andra sidan var F-grimmorna kanske inte särskilt stora.

Jag har köpt en... jag har inte ens en häst än... men skitsamma. :smirk:

Den är ju så billig... ;)

jag köpte en sån grimma igår.. och den var jätte mjuk och smidig, kanske inte den bästa kvaliten på lädret men helt klart värd 89kr. :p

Jag klämde på dem i affären i går och det verkade helt OK. Rätt mjukt läder, inte allra mjukaste förståss men helt OK för det priset om man säger så.

Såg också den :D funderar oxå på att köpa en sån

men jag såg också en Western grimma :love: Skit fin men 400kr :confused:
får se vad jag har råd till :d

okej, vad bra, ahr alltid drömt o matt ha en lädergrimma, så där häärligt mjuk & välsmord. (får väll se hur länge den håller när fölet är i farten..)

Snor sista.

Har oljat in min ett par gånger nu, och nu är den helt underbar! :love: Ska definitivt köpa en till!

Snor sista.

Har oljat in min ett par gånger nu, och nu är den helt underbar! :love: Ska definitivt köpa en till!

Men vad menar du? Underbar för 89 kr eller underbar jämfört med kvalitetsgrimmor på marknaden... alltså att lädret verkar vara av riktigt god kvalitet (fast det inte är det)?

och BTW... vad oljar du in med?

Alltså. Läderkvaliten är ju inte mycket att hurra för egentligen, men den verkligen suger åt sig oljan jag smörjer med. Har lagt på ordentliga lager fyra fem gånger nu och nu börjar den suga åt sig mindre. Nu är den jättemjuk och fin och helt klart i samma stil som en lädergrimma i 400-kronorsklassen!

Kvalitetsgrimmor kan man ju inte riktigt jämföra med..

Smörjer med svart Ekol-olja.

Hur är grimmorna i storlek?

Jag har ett halvblod med rätt så stort huvud. Hon ligger alltid på gränsen mellan full och x-full . Så är stl. full små, normala eller stora i stl? Hur är xfull ?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
989
Senast: Angel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 265
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans... 2
Svar
30
· Visningar
7 580
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 419
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka