Ha, där fick ni!!

Sv: Ha, där fick ni!!

Åhhh ja vet inte om ja ska tävla henne jag blir ju sjuk av nervositet när hon ska starta o idag var det jätte jobbigt, speciellt när kusken valde utan slajgjord... Då vart jag riktigt nervös.. :crazy:

Grattis grattis. Alltid lika roligt när det går bra :) Kommer vara lika glad när jag kommer ut på banan i vår med "min" grå.

Jag måste bara fråga hur en kusk kan välja att köra utan slagjord om nu ägaren/tränaren har det på hästen i vanliga fall? Slagjord är billig livsförsäkring. Det skulle minska antalet olyckor.
Jag menar inte att du har gjort något fel jag tycker det är konstigt av kusken... :confused:

Grattis!!! :laugh:

Har väldigt lätt att själv komma ihåg när min "Hälge" vann ett P22-lopp i somras, han gick iväg tidigt och tryckte ner ledaren från dödens. Jag stod på Romme-staketet och bara vrååålade! :bump:
Jösses, jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det, vilken känsla..
Den som blev 2:a är en som bor i samma samhälle som mig så det blev liksom by-duell...de bara tittade på mig och skrattade!
Första och (hittills) enda segern.

Grattis grattis. Alltid lika roligt när det går bra :) Kommer vara lika glad när jag kommer ut på banan i vår med "min" grå.

Jag måste bara fråga hur en kusk kan välja att köra utan slagjord om nu ägaren/tränaren har det på hästen i vanliga fall? Slagjord är billig livsförsäkring. Det skulle minska antalet olyckor.
Jag menar inte att du har gjort något fel jag tycker det är konstigt av kusken... :confused:

Kusken har kört henne i alla lopp o även i en hel del jobb, nu står hon även i hans stall så han ser henne när jag tränar dagligen.
Jag kör numera hemma utan slaggjord och faktisk så travar hon bättre utan den(!) trots att den aldrig varit hårt spänd.
Tidigare har hon oxå tävlat utan käk, eftersom hon är en dam som inte accepterat käk fullt ut, nu accepterar hon käken o då tyckte kusken vi kunde skippa slaggjorden.

Tidigare kunde hon slå "bara för att" det har hon slutat med... Och kusken känner henne så väl att han aldrig skulle gå på henne eller bråka med henne och Skulle hon börja nypa för att slå, så vet han vad han ska göra och inte göra om man säger så... så då känns risken att hon slår lika liten som vilken häst som helst egentligen.

Skulle jag sätta upp en annan kusk, skulle jag oavsett sätta på slaggjord!

Damen har alltså mognat så här vi 8-års ålder ;)

Grattis!!:bump:

Vet hur det känns. Stod och grinade när lillskrutten klarade premiet förra torsdagen. Folk tittade lite konstig på mig när jag kastade mig om halsen på honom när han kom ner på stallbacken:laugh:

Så ännu en gång, ett stort grattis och lycka till i fortsättningen.

MVH Russin8

Kusken har kört henne i alla lopp o även i en hel del jobb, nu står hon även i hans stall så han ser henne när jag tränar dagligen.
Jag kör numera hemma utan slaggjord och faktisk så travar hon bättre utan den(!) trots att den aldrig varit hårt spänd.
Tidigare har hon oxå tävlat utan käk, eftersom hon är en dam som inte accepterat käk fullt ut, nu accepterar hon käken o då tyckte kusken vi kunde skippa slaggjorden.

Tidigare kunde hon slå "bara för att" det har hon slutat med... Och kusken känner henne så väl att han aldrig skulle gå på henne eller bråka med henne och Skulle hon börja nypa för att slå, så vet han vad han ska göra och inte göra om man säger så... så då känns risken att hon slår lika liten som vilken häst som helst egentligen.

Skulle jag sätta upp en annan kusk, skulle jag oavsett sätta på slaggjord!

Damen har alltså mognat så här vi 8-års ålder ;)

Då förstår ja lite bättre när kusken känner henne =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Bildtråd
  • WE-tråden
Tillbaka