Bukefalos 28 år!

Ha en katt ensam

F

Fjunet

Är väldigt intresserad av en kattdam på 2,5 år men eventuellt så kommer det endast att bli en katt (sambon börjar bli lite gnällig nu :smirk: ). Men jag tycker det verkar så taskigt mot katten, att börja hålla henne som ensamkatt, när hon hade en kattkompis i förra hemmet. Är jag överdrivet blödig eller kommer hon att fixa det?
 
Sv: Ha en katt ensam

Jag hade inte velat sätta en katt i ett ensamhem, om den inte uttalat behövde det (och det är det väldigt få katter som gör).
Tala om för din sambo att en ensamkatt kräver mycket mer i form av aktivering och sällskap, man ska alltså inte lämna den ensam hemma på dagarna!
 
Sv: Ha en katt ensam

När jag skaffade katt var det ett iofs efterlängtat steg men ett lite väl hastigt sådant.
Jag pratade med en tjej som brukade rida för mej förut, hennes kompis familj hade över 15 katter som skulle skjutas... så jag åkte dit och hämtade hem Nils :love: :love: :love: :love: :love:
Han hade en syster som jag inte hittade där hemma hos henne så det vart bara Nils, fast det skulle vart två.
Han växte upp till en ganska lugn katt.. men jag blev mer och mer varse att han borde ha en kompis.
Så jag satte upp en annons på en tavla på affären och blev erbjuden lille Pipen :love: :love: :love: :love:
Och efter ungefär en veckas muppande från Nils sida (JAG bestämer här din lille plutt) så började de komma bättre och bättre överens... nu är det så kul att se dem brottas och jaga varandra och jag inser att så kul han har med Pipen kan han aldrig ha med mej... jag och Nisse kan ju inte brottas precis :crazy:

Skaffa två... du kommer göra det iaf så bättre nu än sedan ;)
 
Sv: Ha en katt ensam

Jag tycker man ska ha minst 2. Dom har enormt mycket roligare då och jag som matte slipper ha dåligt samvete för att jag jobbar mycket.
Sen är det ett rent nöje att se 2 katter leka med varandra.
 
Sv: Ha en katt ensam

Det är ju just det! :)
Trots att min gammelkatt levt ensam större delen av sitt liv anpassade han sig snabbt till att ha en lekkamrat, och jag skulle aldrig ta ifrån någon av mina katter möjligheten att stoja runt, brottas, jaga varandra, tvätta varandra och sova i "katthög". :love:
 
Sv: Ha en katt ensam

Visst är det underbart att se dom trivas ihop? Stoltheten och hjärtat blir nästan för stor när man hittar dom i en hög. Eller får kasta sig handlöst upp i soffan för att man råkar stå mitt i deras busväg.
 
Sv: Ha en katt ensam

Blir hon innekatt tycker även jag att du ska skaffa en till. Visserligen är katter inte flockdjur - men en ensam innekatt har alldeles för tråkigt när dess människor inte är hemma.
 
Sv: Ha en katt ensam

Jag vill också ha två... Eller tre :devil: Men ägaren till kattdamen skulle maila över bilder på henne idag, men jag har inte fått några bilder :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 936
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 814
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 036
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Pysseltråden
  • Merkostnadsersättning

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp