Bukefalos 28 år!

Ha två katter som håller sams?

kopparberg

Trådstartare
Vilken "konstellation" är säkrast att den fungerar? Eller spelar det ingen roll?

Jag var ju tvungen att lämna min älskade katt till mamma när jag flyttade, för jag kunde inte ha katt i mitt nya boende. :cry:
Gråter än efter henne trots att jag ju träffar henne regelbundet... :cry:
Finaste katten i världen ju! :love:

I allafall så kanske jag snart får flytta till "kattvänligt boende", och då blir ju det första som ska flytta in KATT!
Ett hem utan en katt är ju bara ett hus! ;)

Nu kan jag inte flytta min kisse igen, hon blev jättestressad av flytten till mamma, så det vill jag inte utsätta henne för igen, trots att det skär i hjärtat på mig.
Men ska man se ngn fördel med det, så är ju det att jag nu kan få ytterligare kattkompisar!:)

Har tänkt att skaffa två katter. Och det ska vara vuxenkatter från länets katthem.
Tänker ju välja katter som inte är "bevisat" ensamkatter.
Men hur ska jag välja? Två honor, går det? Två hanar? En hane och en hona? Vilket är bäst?
Jag har generellt gillat mina honkatter bäst, så "så mkt hona som möjligt" känner jag. Även om jag ju givetvis inte har ngt emot hankatter heller.
Råd tack! :bow:
 
Sv: Ha två katter som håller sams?

Jag tror inte det är några problem. Prata med katthemmet. Tror att ganska många katthemn låter sina katter komma ur burarna ibland och då går ihop allihopa.
 
Sv: Ha två katter som håller sams?

Och de katter jag blev intresserad av, de bor alla i jourhem.
Och då går de väl "lösa"?
 
Sv: Ha två katter som håller sams?

En hona och en hane, hade jag nog sagt för att vara på den säkra sidan. Eller en vuxen och en unge, då är det inte lika petigt. Två honor kan mycket väl vara sams, och två kastrathanar också, men smidigast verkar det gå om de inte uplever någon konkurrens från samma kön. Det kanske finns katter som vill bo tillsammans? Jag tycker man ser sådana annonser ganska ofta på katthemmet här.

Lycka till, givetvis är det inget hem om det inte finns (minst en) katt!
 
Sv: Ha två katter som håller sams?

Det var en katt som det uttryckligen stod "måste ha annat kattsällskap". Men det var tyvärr ingen av de jag fastnade för!

En hona och en hane är ju inga problem att hitta!
För tillfället har jag på deras hemsida hittat en hane och två honor jag gillar! :D
 
Sv: Ha två katter som håller sams?

Bor tillfälligt hos min mor och vi har följande katter i hushållet:

Bazil: 11 år hankatt kastrerad (mammas katt)
Mimmi: 4 år steril hona
Lizzie: 1 år hona på p-piller

Bazil å Mimsan har bott i lag tidigare hos mig för två år sen. Sen flyttade han hem till mor igen när jag tog lägenhet.
Väl i lgheten så skaffade jag Lizzie.
Nu bor alla tre tillsammans å det funkar jättebra. Bazil är ute mycket (vilar sig från tjejerna) Mimsan är lat å sover mest och Lizzie busar runt lite mellan varven och är ute mycket hon med.
 
Sv: Ha två katter som håller sams?

Gissar att det bara är jag som haft otur att ha katter som inte kan hålla sams! :crazy:
Få se om jag får flytta så jag kan få två kissar igen! :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 560
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Hej! Skulle behöva tips och råd för att göra det så bra som möjligt för våra två katter när vi ska flytta. Har idag två katter 11 år...
Svar
6
· Visningar
1 252
Senast: Asko
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 094
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 548
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp