hackamore... hur ska de sitta??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare catta_84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 932
C

catta_84

nu har jag letat blabd trådarna som fanns för ett tag sen om hackamore... kommer ihåg att jag såg en bild på hur det skulle sitta... jag har köpt ett hackamore nu som jag red på igår... gick hur bra som hellst:) men är nu lite osäker på om det sitter bra... vart på nosryggen ska det sitta???? som en vanlig engelsk nosgrimma eller längre upp/ner????

Sv: hackamore... hur ska de sitta??

ingen som kan hjälpa mig??

Det ska sitta som en engelsk nosgrimma, ja.

Det man måste ha koll på är att skänkeln inte tar i kindknölen när man tar i tygeln, och att det är rätt spänt. Vid tygeltag ska vinkeln mellan munnen och skänkeln inte bli mer än 45 grader.

Det ska sitta som en engelsk nosgrimma, ja.

Det man måste ha koll på är att skänkeln inte tar i kindknölen när man tar i tygeln, och att det är rätt spänt. Vid tygeltag ska vinkeln mellan munnen och skänkeln inte bli mer än 45 grader.

ok.. tack då vet jag att den sitter rätt!!!

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 121
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: aleeza
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 398
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka