Hackamore - vilken träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ellen021
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 599
E

ellen021

vart kan man köpa träns till hackamore? jag letar överallt, men hittar inget. och jag kan inte ta mitt vanliga träns, för där sitter nosgrimman fast i nackstycket..
några tips på hur jag kan göra??:)

Sv: Hackamore - vilken träns?

Ett vanligt träns där nosgrimman inte sitter fast i nackstycket? :idea: Det måste väl finnas hur många som helst.

man köper ett vanligt träns o tar bort nosgrimman. Ofta får man gå ner en storlek.

Jag har stora problem med att hitta huvudlag till hackamoret, alla sidostycken är för långa, och går jag ner en storlek blir resten av tränset för kort. Men sen lyckades jag hitta lösa sidostycken som var tillräckligt korta! :D

Nu ska jag bara hitta bruna också... :P

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 243
Senast: sweep
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: warg
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka