• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MissDiamond
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 422
Det där med att bryta av nosryggen är bara en myt! Det är bara möjligt om man sätter den ungefär över näsborrarna där benet är tunt. Om man sätter den som man ska så är det snudd på omöjligt att dra av nosryggen, annars vet jag MÅÅÅNGA hästar som skulle gå utan mular.. :smirk: :D

jag tror säkert att det går.. beklagar..

men min häst är väldigt het. provade hackamore en gång och han stack. jag låg ner när jag skulle ha stopp på honom men han fick inga problem med nosryggen. hade dessutom inte ett ponnyhack utan ett med långa skänklar.

jag hoppar ibland på hackamore på min ponny!
jag tycker att hon blev hetare..
men de är bara possitivt i hennes fall :) hehe

vårat gamla varmblodsto går inte att rida på vanligt bett då hon är kanonhet men hon går utmärkt på hackmorebett,tror hon blir stressad av bettet i munnen.vi kan ta ganska hårt i tyglarna ibland och ännu är nosryggen hel.jag tycker att du ska prova.

Det kan fungera med hack om ponnyn är het, det är vanligt att dom vill "springa iväg" från bettet om dom har problem i munnen. Det är omöjligt att knäcka nosbenet på en häst med Hack, det är en väldigt vanlig skröna. Ska du lyckas med det måste du vara vääääldigt stark och ha ett väldigt hårt och oledat hackamore, så oroa er inte för det ni....

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 208
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 868
Senast: Görel
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: NilHe
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka