• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare VeniVidiWixi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 739
V

VeniVidiWixi

Vilka olika varianter finns det? Kan någon visa bilder??

Sv: Hackamore

500405.jpg

och

2135.jpg

Det är väl i stort sett de modeller som finns, om jag inte minns fel. Den understa modellen kan dock ibland ha ett gummiöverdrag istället.

EDIT: Hittade en bild från Sprenger som visar på lite olika modeller:
seite027.jpg

Senast ändrad:

Tack!
Vad är skillnaden (förutom att de ser olika ut..) På vilket sätt verkar de olika, är det med längre skänklar skarpare?

Min tränare tycker jag ska testa hackamore, då frågade jag om jag skulle testa ett "ponnyhack" men då tyckte hon att jag skulle ha lite längre skänklar...Hade lite bråttom från träningen så jag hann inte få någon förklaring..

Så här ser mitt ut. Det är av samma typ som på första bilden men har läderplatta och läderrem under.
Bild028.jpg

Ja det som har längre skänklar är skarpare!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 208
Senast: sweep
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har grottat mig in i detta lite och har en stubben equisoft. Längden är som på bilderna men tänker spontant att själva gjorde borde...
Svar
14
· Visningar
659
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 868
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka