Manji

Trådstartare
Finns det olika storlekar på den typen av hackamore som har korta skänklar? Vilka storlekar i sådanna fall?

Sv: Hackamore

Hej!

Jag tror inte att hackamoren finns i olika storlekar, utan det är det ponny (korta skänklar och ludd på nosen) och full (långa skänklar och ofodrad nosjärn). Sedan finns det olika andra bettlösa alternativ i olika storlekar.

På Boles hemsida fanns 2 storlekar av "ponnyhackamore" alltså med korta skänklar och ludd. Storlekarna var ponny och full.

Ponny hacket har två olika storlekar lite beroende på vart man handlar ifrån. I övrigt så är dom även omställningsbara till en viss gräns.
Jag kommer inte ihåg men jag tror jag köpte full tillmin ponny å spände ihop den så den passar. Sedan har jag spänt ut den så den passade islänning som jag inte ville rida med bett eftersom att han bråkade så pass mycket med munnen men bettet i.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
439
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
351
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
221
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår