Hade ni berättat?

Sv: Hade ni berättat?

Tack till era alla för era svar. :bow: Ni verkar eniga, och det ni säger överensstämmer med min egen magkänsla, att inte berätta någonting förrän de har hört av sig från det andra stallet. Stallägaren är lite knepig, men fram tills nu har det inte varit något direkt problem, men som ni säger finns det en överhängande risk att hen blir sju resor värre om hen får reda på att jag har planer på att flytta.

Min osäkerhet kom sig av att hen sprider de här kommentarerna om hur hen räknar min häst nästan som "en av sina egna" lite för ofta sen ett par veckor tillbaka. Jag är långt ifrån klar med vart jag vill med mitt liv, jag bor definitivt inte där jag sen vill slå mig ner för gott, och min bostadsort i framtiden kommer absolut spela in oavsett det andra stallet, för det här ligger väldigt avsides.
 
Sv: Hade ni berättat?

Jag sitter i samma sits. Har satt upp mig på annat stall med lång kötid. Jag berättade direkt till stallägaren om ev flytt.. Är jättekompis med dom som har stallet så det är inte därför jag satt upp mig på annan plats. Men som det ser ut just nu så vill jag känna att jag har en alternativ stallplats. Så det hänger väl mest på hur du känner det och din relation med stallägaren.
 
Sv: Hade ni berättat?

Jag hade väntat med att berätta tills jag faktiskt blivit erbjuden en stallplats i det andra stallet. Precis som att jag inte ringde min hyresvärd när jag började leta aktivt efter ett annat boende, utan helt enkelt sa upp kontraktet när jag nu fick en annan lägenhet. Jag ser ingen anledning att berätta, helt enkelt.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 042
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 563
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 282
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 767
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp