Hade ni gått på Nobelfesten om ni hade fått möjlighet?

Hade du gått på Nobelfesten om du hade fått möjlighet?

  • Ja absolut älskar stora fester och glitter och glamour

    Röster: 42 24,0%
  • Kanske gillar fest men hade övervägt om det varit värt pengarna

    Röster: 48 27,4%
  • Nej absolut avskyr stora sammanhang och fester och Nobelfesten verkar vara en trist historia

    Röster: 81 46,3%
  • Varit med tidigare och vill absolut gå igen

    Röster: 3 1,7%
  • Varit med tidigare och en gång räcker

    Röster: 1 0,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    175
  • Omröstning stängd .
Min pappa vann nordiskt mästerskap i havsfiske på 80-talet, räcker det tror du? För att förbättra chanserna😂 (för ett kontorsjobb då alltså, inte som fiskare).

Håller verkligen med om att det låter skumt att ”smyga in” sådan info. Hur gör man det ens utan att låta som att man fullständigt nedvärderar sin egen prestation och tänker att man ändå är en tillgång pga att ens mamma var på fest med Drottningen en gång.

Att smyga in sådan info behöver väl inte särskilt svårt alls om man nu skulle vilja göra det. Nu tänker jag då i sociala sammanhang i stort och inte just på en jobbintervju eller på ett cv 😅

Men det orimliga i just det här exemplet är ju att ingen som potentiellt blir imponerad av att man varit på Nobelfesten blir ju imponerad av att man var där i form av student som fick betala för sin tillottade plats. Det är ju lite nya pengar-parallell över det hela. Så att svara ja på TS fråga utifrån den aspekten blir ju väldigt märklig.

Gissar också att andelen som tackat ja till Nobelfesten i tråden varit högre om det vara en "vanlig" inbjudan som var aktuell.
 
När jag pluggade hade jag gärna gått, men mest för chansen att prata med nobelpristagarna/andra högt rankade forskare inom mitt ämne för studier. Idag så har jag inget större intresse.
 
Ikväll hålls Nobelfesten. De studenter som vann i lotteriet 2022 till att få köpa parbiljetter till Nobelfesten fick betala 8190 kronor totalt, då får man alltså gå två personer. Ville de gå på students night cap efteråt fick de betala ytterligare 2098 kronor för två. Sen finns ju klädkod som fördyrar ytterligare frack för herrar och långklänning för damer.

Hade du tyckt det varit värt pengarna? Eller har du rent av varit med på Nobelfesten någon gång?
Har aldrig varit där men vet några som har. Skulle absolut kunna tänka mig närvara. Säkert ett minne för livet :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp