Hade ni gått på Nobelfesten om ni hade fått möjlighet?

Hade du gått på Nobelfesten om du hade fått möjlighet?

  • Ja absolut älskar stora fester och glitter och glamour

    Röster: 42 24,0%
  • Kanske gillar fest men hade övervägt om det varit värt pengarna

    Röster: 48 27,4%
  • Nej absolut avskyr stora sammanhang och fester och Nobelfesten verkar vara en trist historia

    Röster: 81 46,3%
  • Varit med tidigare och vill absolut gå igen

    Röster: 3 1,7%
  • Varit med tidigare och en gång räcker

    Röster: 1 0,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    175
  • Omröstning stängd .

Islandshästryttare

Trådstartare
Ikväll hålls Nobelfesten. De studenter som vann i lotteriet 2022 till att få köpa parbiljetter till Nobelfesten fick betala 8190 kronor totalt, då får man alltså gå två personer. Ville de gå på students night cap efteråt fick de betala ytterligare 2098 kronor för två. Sen finns ju klädkod som fördyrar ytterligare frack för herrar och långklänning för damer.

Hade du tyckt det varit värt pengarna? Eller har du rent av varit med på Nobelfesten någon gång?
 
Ja, absolut. Utan att jag vill berätta för mycket om sammanhanget så har jag haft möjlighet att gå, men tyvärr blev det aldrig av. Men det hade varit fantastiskt att få hedra pristagare och vara med på ett sånt historiskt event. Roligt vet jag inte om det varit, men givande.
 
Jag hade gärna gått (en gång), har flera vänner som gått mer än en gång och rent bankettmässigt är det väl ingen höjdare för de flesta av gästerna men det är ju ändå en upplevelse! Har en bekant som är där i år.

Klädmässigt så har alla jag känner som varit där ändå haft en passande garderob innan. De flesta av mina vänner från studietiden ägde en frack eller ett par passande klänningar, framförallt de personer som hade varit intresserade av att gå på Nobelmiddag.
 
Ikväll hålls Nobelfesten. De studenter som vann i lotteriet 2022 till att få köpa parbiljetter till Nobelfesten fick betala 8190 kronor totalt, då får man alltså gå två personer. Ville de gå på students night cap efteråt fick de betala ytterligare 2098 kronor för två. Sen finns ju klädkod som fördyrar ytterligare frack för herrar och långklänning för damer.

Hade du tyckt det varit värt pengarna? Eller har du rent av varit med på Nobelfesten någon gång?
Jag hade inte betalt de summorna, men hade jag blivit bjuden och bara behövt kosta på kläder hade jag gått. :)
 
Jag tittade lite nu ikväll, och jag tycker stt det verkar påfallande tråkigt.

Jag har varit på middagar två gånger i samma "anda" men mindre skala, i just Blå hallen. Det som gjorde det långdraget var den innehållslösa konversationen vid bordet. Min bordsherre var en höjdare i fastighetsbranschen, som ägnade hela middagen åt att skryta över sina besök på olika operahus runtom i världen.
 
Jaaa, varför inte om jag fått chansen. Tycker om fester, att klä upp mig, äta mat och dricka vin 😁👌 Tänker kanske det stundtals kan bli lite långrandigt och man kan väl inte välja sällskapet på bordet men det är en upplevelse jag gärna haft en gång i livet. Man får förhoppningsvis med sig något kul från en sådan tillställning.

Har bekanta som gått, och dom hade väl lite liknande tankar, är osäker på om dom velat gå igen.
 
Jag hade nog inte köpt någon biljett. Jag är alltid lite fascinerad över festen och liknande evenemang, men hade antagligen känt mig ganska borttappad där. Som det framgick i en tråd tidigare i veckan, så brukar jag inte umgås med kungen... :angel:

Men visst sitter jag framför tv:n och drömmer lite i smyg om hur det skulle vara att vara där. Men med fyra halvfärdiga böcker som aldrig kommer att ges ut, så är det väl inte så där jättetroligt att jag får nåt litteraturpris ;) Och vad gäller naturvetenskaperna så tror jag också att tåget har gått för min del :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp