Häck, staket eller kanske plank?

Du får nog nöja dig med staket vid björkarna beroende på hur fuktig marken är. Björkar är törstiga och risken är stor att de suger musten ur en häck om du inte är beredd att vattna ofta och mycket.
Det har jag inte tänkt då! Då får det bli plank, för jag vill ju ha någonting där också, och maken vägrar ens diskutera att ta ner dom.
 
Har en björk i trädgården som jag beskar lite förra året. Det läckte vatten från grenarna iaf fem dagar, varav det regelrätt rann vatten dem två första! Jag har precis satt staket runt tomten och kommer plantera murgröna överallt så den växer över staketet(ett sånt skitfult nätstaket), den är ju tålig och klarar sig bra bredvid björkar
 
Har en björk i trädgården som jag beskar lite förra året. Det läckte vatten från grenarna iaf fem dagar, varav det regelrätt rann vatten dem två första! Jag har precis satt staket runt tomten och kommer plantera murgröna överallt så den växer över staketet(ett sånt skitfult nätstaket), den är ju tålig och klarar sig bra bredvid björkar
Björk ska inte beskäras alls, blir jäkligt fult + nu på våren riskerar de att blöda ihjäl.
 
Björk ska inte beskäras alls, blir jäkligt fult + nu på våren riskerar de att blöda ihjäl.

Det var valet mellan beskära eller ta ner den helt då en del av grenarna blev så långa så dem hängde ner på uppfarten = repade taken på bilarna. Men den frodas och mår bra så den verkar ju inte tagit skada av det :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp