Hälsa på hopptävling

Micaela

Trådstartare
Hej! :bump:

Måste man hälsa på en hopptävling? och "när" gör man det? :confused:
Förstår ingenting, endel gör det och endel inte.. Haha :p
 
Sv: Hälsa på hopptävling

Man behöver inte hälsa på domaren på hopptävlingar, men jag tycker att man ska göra det...ser proffsigt ut!!!!
Man gör det när man har fått startsignal, brukar jag göra iallafall...man kan säkert göra det så fort man kommit in....men jag personligen känner att när man får startsignal så är det ett sätt för domaren att hälsa en välkommen och då kan man "hälsa tillbaka"...
 
Sv: Hälsa på hopptävling

man måste inte göra det...

jag tycker att det beror lite på tävlingen....ibland vill man ju att det ska gå fort och man får startsignal nästan innan man kommit in på banan.....då känns det lite onödigt å stanna å hälsa....

:banana: 2000 inlägg :banana:
 
Sv: Hälsa på hopptävling

tack för svaren :banana: .

Men man behöver väl inte stå still tant agda?
på hopptävlingar som jag har sett iallafall
så bara sänker dom handen och nickar lite kort
medans hästen skrittar eller nåt. :D
 
Sv: Hälsa på hopptävling

nä de måste man väl inte, men de blir ju lite konstigt om man hälsar i full galopp........ :D
 
Sv: Hälsa på hopptävling

Man måste inte...
Men domaren kanske tycker de e trevligt... :D
 
Sv: Hälsa på hopptävling

Det ser proffsigt ut att göra det.
Många (även kommer jag) göra det efter startsignal... Man hälsar väl inte riktigt som på en dressyr tävlinbg men någon gest i form av en "hälsning" ser proffsigt och stilrent ut.!
 
Sv: Hälsa på hopptävling

Haha okej tack för alla svar :banana: .

Tant agda: nej inte i full galopp menade jag :rofl: . Men i skritt.
 
Sv: Hälsa på hopptävling

mm förstod de....men på vissa hästar behöver man all tid man kan få före start till att tex få igång galoppen el låta hästen titta på läskiga hinder.....så man får prioritera helt enkelt!
 
Sv: Hälsa på hopptävling

Hha :) gör det! och helst vill vi ha film bevis ;)
 
Sv: Hälsa på hopptävling

Jag hälsar alltid. Jag kommer in på banan, skrittar runt lite. Tänker igenom grunden och ev. omhoppning. ställer upp mig mot domaren och tar tyglarna i vänster hand och låter högerhand falla ner längs sidan samtidigt som jag nickar.
Tycker att det är ett sätt att visa domaren att jag är redo.
Sedan brukar jag briljera lite med att fatta galopp från stillastående, och göra något byte för min häst är i grund och botten dressyrhäst och att han är snygg att titta på gör ju inte saken värre ;)

Så, nu har ni fått en grundlig redovisning om hur JAG gör :D
 
Sv: Hälsa på hopptävling

Haha, jaa... man memorerar kollar runt lite, backar några steg och fattar galopp. Dock gör jag inte ett galoppombyte. :p Desstuom skrittar man lugnt in på banana på halvlånga tyglar å ser lite fridfull ut :P
 
Sv: Hälsa på hopptävling

TheHunted1 skrev:
_Jasmine_ : Gör du det innan eller efter start signalen, hälsar asså...

Ja, och visar på så sätt att jag är redo att börja :smirk:
 
Sv: Hälsa på hopptävling

men de e inte alla domare som väntar på att man ska vara klar å starta.
på många tävlingar jag vart på är det så stora startfält att man vill att det ska gå fort, så alla funktionärer och ryttare kan komma hem före midnatt..., så då får man startsignal direkt när man kommer in på banan
 
Sv: Hälsa på hopptävling

Jag hälsar, tycker man kan allt vara lite artig.

Inlägg 2660 :D
 
Sv: Hälsa på hopptävling

Nej jag brukar ha fullt sjå med annat, Dessutom hinner dom knappt stänga in/utsläppet innan man fått startsignal allt för att spara tid..

Det är ju bara i dressyr man sysslar med sånt tjaffs som att hälsa..
haha. isomras var det förresten en som hälsade åt fel hål, mot stallet, bara det att domarbåset var bakom ryggen på henne :D
 
Sv: Hälsa på hopptävling

haha..jag har åxå sett folk som hälsat åt helt fel håll! då e de bäst å inte hälsa alls om man inte vet vart man ska vända sej.....
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
713
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 197
Senast: Snubbelfot
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
658
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp