Hängöron

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Tänkte att i denna tråd kan alla få presentera sina hängörade kaniner. :)


Börjar med att presentera mina 3, samt familjens hängörade pälsbollar.

2nvtdop.jpg

Detta är Alma.
Hennes fullständiga namn är Silverhagens Nissa.
Hon är en viltgrå dvärgvädur på 1 år och 5 månader.
Blev mamma till en kull för 5 månader sedan.
Helgo dam som verkligen älskar människor!
Superduktig mamma är hon. :love:


2psimpz.jpg

Här är hennes dotter Dawn, vars fullständiga namn är Zvintos New Dawn White.
Hon är en svart wienertecknad dvärgvädur på 5 månader.
Precis lika go som sina föräldrar.
Börjar få sin fars runda och goa kinder!
Wienerteckningen syns inte på bilden, men den består utav en vit fläck under hakan, samt melerade ögon.
Ingår i min vit blåögda avel.


2qdwgma.jpg

Det här är då familjens kanin Fia (egenuppfödd).
Hon är en isabella brokad dvärgvädurskorsning på 3 år och 5 månader.
Världens goaste kanin!
Kan göra precis vad jag vill med henne utan att hon bryr sig.
Är även en riktigt duktig mamma.
Denna damen är tyvärr döv, vilket iofs inte påverkar henne alltför mycket förutom hennes balans (den är inte den bästa, kan trilla när hon står på bakbenen).


2ds0npe.jpg

Sist ut är Pelle.
Hans fullständiga namn är Bråkmakargatans Skalle-Per.
Han är en vit blåögd dvärgvädur på 3 år och 10 månader.
Pappa till Dawn här ovan.
Ingår i min vit blåögda avel. :)
Lika go denna herre också, och enormt söt.
Min lilla sockerbit!
Går att ha lös på gården under uppsyn, då han brukar hålla sig nära mig.



Sådär - er tur.
:D
 
Sv: Hängöron

66.jpg

Queen Divatrix "Saga". Fyra år f.d avelshona. Kan bli lite sur om man rotar i hennes revir och i värsta fall får man ett bett men annars supersocial och snäll. Hoppar fint. mamma är en kanin som hette Jossan och pappa var en kanin som hette Stampe. egenuppfödd.

55.jpg

Le-Petit "Brasse" kaninen med stort K för mej, Alltid mycket fart under tassarna och passionen i livet måste nog vara hoppbanan. snäll är han men inte vidare social och nafsar ofta till mitt stora förtret :grin: 2 år, mamma och pappa okänt namn

77.jpg

Eneboängens Queen Of Egypt Sun "Isa", lite över ett år är hon. Hon är snäll men inte så social. Väldigt mammig så blir hon rädd börjar hon genast klättra på en :). mamma är Andromedas My Own Mystery tror jag hon heter och pappan är Eneboängens Don't Touch Me.

88.jpg

Live And Let Die "Lily", Lite rolig kanin, igentligen har hon ett öra upp och ett ned men hon har börjat fälla det andra nu också. Studsig som få är hon och tar sej över alla hinder, superrolig att hantera. snäll men gillar inte att man gräver i hennes bur och kan morra. Mamma är kaninen Queen Divatrix ovanför och Pappa är kaninen Le-Petit ovanför. lite över ett år egenuppfödd

44.jpg

Grenens Made Up Fairytale "Mayden". Liten tjej med mycket hopp och skutt under tassarna, Social men vill inte gosa för länge. energiskt och alltid frammåt. mamma är kaninen Queen Divatrix ovanför och Pappa är Flamencos Great CH Ametist.

(alla mina kaniner är hoppkaniner därav bilderna) :D
 
Sv: Hängöron

Jag glömde skriva att han heter Popsy, är 7 år gammal och jag fick honom när han var fem månader. Han är jättesnäll, lugn och glad :D Han tycker om att äta spännande saker och vara ute och busa på tomten.

Jag brukar ha honom lös och låta honom leka runt för vi har staket runt tomten och nu för tiden är han så långsam att jag springer ikapp honom om han hittar på nåt bus.

Han har ingen stamtavla och är köpt i en djuraffär av några som vi kände, som tröttnade och lät oss ta över honom.

Han är ganska korkad/saknar självbevarelsedrift. Hunden brukar hoppa upp mot hans bur och skälla ut honom som bara den, och han bara hälsar på henne och trycker sig närmare gallret :eek:

Dock tycker han att stora schäfrar är läskiga (våran hund ser han kanske mer som en jättekanin?) och flygplan gillar han inte heller.
 
Sv: Hängöron

Min Mirasol är ju ingen riktig hängörad, mamman är lejonhuvad och pappan angoravädur. Detta har resulterat i rejält långa öron, som normalt sett står upp, men det ena tappar lite styrsel när hon är trött. :D
micasa005.jpg


Ingen här som har fransk vädur? :)
 
Sv: Hängöron

Haha, kanske det. Satt i alla fall en väldigt lurvig brun-vit historia med hängöron i en bur där. Gatukorsning kanske? :p
 
Sv: Hängöron

Ja, varför inte om det inte är ärftligt?
Mamman har finfint hörsel, pappan och hans släkt (föräldrar, mor- och farföräldrar, syskon etc) har alla finfin hörsel, ungarna har också också finfin hörsel samt honans syskon.
Sen var hon inte döv sedan födseln heller, utan beror troligen på ett fall ur buren som hände när hon var ung.

Har du några fler funderingar ang detta, så ta det via PM istället.
 

Liknande trådar

Däggdjur Tyckte det var längesedan det var en tråd där alla får presentera sina kaniner. Så presentera era kaniner nu; ålder, ras...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
35 359
Senast: _satelit_93
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp